آذربایجاناخبار

رییس جمهوری فرانسه وارد جمهوری آذربایجان شد/تصاویر

رییس جمهور فرانسه سفر سه روزه خود را به قفقاز جنوبی آغاز کرد، وی در مرحله نخست این سفر به جمهوری آذربایجان خواهد رفت و پس از آن نیز از ارمنستان و گرجستان دیدار خواهد کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های آذری، فرانسه قصد دارد تبادلات تجاری خود را با کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی افزایش دهد. کشورهای ماورای قفقاز نیز امیدوارند به اتحادیه اروپا بیشتر نزدیک شوند.

فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه همه پرسی در شرق اوکراین را «رایزنی هایی واقعا قلابی» خواند و گفت: از این گونه رایزنی ها هیچ نتیجه ای نمی توان گرفت.

وی گفت: تحولاتی که در این منطقه از اوکراین روی داده است هیچ نتیجه ای ندارد؛ این همه پرسی کاملا پوچ و بی ارزش است و تنها انتخاباتی که ارزش و اعتبار قانونی دارد، انتخابات ریاست جمهوری 25 می است.

وی در ادامه با تهدید مجددد به اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه گفت: اگر انتخابات ریاست جمهوری برگزار نشوند تحریم های جدیدی علیه روسیه اتخاذ میکنیم ولی فعلا، تقریبا اطمینان دارم که انتخابات بیست و پنج می برگزار خواهد شد.

مقامات فرانسوی تاکید کرده‌اند که این سفر تنها با هدف تقویت مناسبات اتحادیه اروپا در این منطقه بوده و برای مقابله با رورسیه نیست.

انتهای  پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا