آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومیقفقاز شمالی

رکورد تردد کالا و کامیون از طریق پایانه مرزی آستارا

​​تردد کالا و کامیون از طریق پایانه آستارا در مرز مشترک ایران و آذربایجان رکورد زد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، با آغاز فصل صادرات کالاها و محصولات کشاورزی ایران، طی هفته های اخیر میزان تردد کامیون های حامل کالاهای ایرانی به سمت جمهوری آذربایجان و روسیه و دیگر کشورها در قفقاز شمالی، رشد چشمگیری داشته است و هر روزه بر تعداد کامیون هایی که از طریق پایانه های مرزی مشترک دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کنند، افزود می شود.

بر همین اساس و طبق آخرین آمار گمرکات دو کشور در آستارا طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۳۰ کامیون حامل کالا اعم از یخچالی و چادری توسط گمرک جمهوری آذربایجان پذیرش شده است که در طول سال جاری بیشترین بوده است.

مقامات گمرکی جمهوری آذربایجان بارها اعلام کرده اند، چنانچه تعداد کامیونهایی بیشتری از طرف روس ها در پایانه مرزی سامور – یاراک کازمالیار صورت گیرد، آمادگی پذیرش بیشتر کامیون ها از سمت ایران را دارند.

به نظر می رسد همکاری ها در ابعاد اقتصادی و بویژه گمرکی و ترانزیتی که موضوع و محور گفتگوهای امروز وزرای دو کشور بوده است، ادامه دارد و با بهبودی روابط و رفع سوء تفاهم ها در بین دو کشور، بیشتر و بهتر هم خواهد شد.

ظرفیت ترانزیتی دو کشور مکمل و در امتداد هم و کریدور شمال – جنوب قرار دارند که با تکمیل آن، مناسبات اقتصادی بیشتر توسعه پیدا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا