آذربایجاناخباراردبیلایرانویژه

روشنگریهای آیت الله عاملی در خصوص روابط بین ایران و جمهوری آذربایجان

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز آیت الله عاملی در خطبه های نمازجمعه این هفته استان اردبیل با اشاره به توهین های سه نفر از نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان به دولت ،ملت و از همه مهمتر به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، اعلام داشت که این نمایندگان هر چه که لایق خودشان است به ایران نسبت دادند و تمامی سخنان آنان فحش و ناسزا بود که متاسفانه پیگیری مناسبی از سوی مبادی رسمی کشورمان صورت نگرفت . ما باید از آنها بپرسیم که ما باید چه خدمتی به شما می کردیم که آنرا انجام ندادیم؟بخشی از خاک ما در اختیار شماست و از آنجا به نخجوان تردد می کنید که اگر این نبود ارتباط شما با نخجوان بطور کامل قطع می شود.
رییس شورای عالی فرهنگ استان در ادامه افزودند: ما می دانیم که مشکل آنان از چیست و چرا همیشه از رابطه معمولی ایران و ارمنستان سواستفاده کرده و آن را بزرگ نمایی می کنند و خواستار قطع ارتباط با ارمنستان هستند و چون این کار صورت نگرفته پس ایران باعث اشغال قره باغ گردیده است. در خطبه های هفته های آتی بطور کامل و مفصل جنگ قره باغ و خیانت صورت گرفته در این زمینه و همچنین کمک های جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان از جنگ قره باغ تا کنون را شرح خواهم داد تا مردم هر دو کشور به ماهیت این افراد پی ببرند و بدانند که اینها چه خیانت و جنایت بزرگی در حق مردم جمهوری آذربایجان و ایران کرده اند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: ما از پشت این تریبون به این نمایندگان آذری توصیه می کنم که اگر خانه شما شیشه ای است به دیگران سنگ نزنید. آنها به خوبی می دانند که تسلیحات ارامنه را در جنگ روسیه تامین می کرد و می کند و منابع مالی آن را نیز شیطان بزرگ توسط لابی ارامنه تهیه می کند. تاکنون بالغ بر 2 میلیارد دلار کمک مالی از سوی کاخ سفید به ارمنستان ارسال شده و 200 میلیون دلار نیز به جمهوری خودخوانده و جعلی قره باغ کمک مالی کرده است.تنها کشوری که جمهوری جعلی و خود خوانده قره باغ را به رسمیت شناخته آمریکاست که برای اتباع آن ویزا صادر می کند و با این کار خود، حاکمیت و تمامیت ارضی شما را تایید نمیکند. وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به باکو هیچ حرفی در خصوص تمامیت ارضی شما به میان نیاورد پس چرا در برابر این کار ساکت نموده اید و هیچ حرفی نمی زنید؟
از سفیر آمریکا در آذربایجان سئوال کردند که چرا شما به این جمهوری خودخوانده کمک می کنید که وی در جواب؛ کمک به ارامنه را انسان دوستانه عنوان کرد و گفت ما در خصوص تصمیمات کنگره وظیفه ای نداریم توضیح دهیم و از کشتار بی رحمانه مردم مسلمانان آذربایجان بسادگی عبور کرد.
مردم آذربایجان باید بدانند که ترکیه در طول این جنگ تمامی غلات و آذوقه غذایی ارمنستان را تامین میکرد شما اگر به بازارهای ایروان سفری داشته باشید مشاهده می کنید که اکثر اجناس بازار محصولات ترک هست. از سفیر ترکیه پرسیدند:شما که عنوان می کنید با ارمنستان هیچ ارتباطی ندارید چرا بازار ایروان پر از کالاهای ترک شده است ؟که در جواب آنها گفت: سیاسیت با تجارت فرق دارد و ما بخاطر سیاست منافع مالی خود را به خطر نمی اندازیم بنابراین هر چه که ارمنستان در این خصوص نیاز داشته باشد ما آمادگی تامین آمادگی تامین آنرا را داریم.
ما از این نمایندگان مجلس آذربایجان سئوال می کنیم که در بحبوحه جنگ قره باغ و در زمان الچی بیگ ،زمانی که ترکیه تمامی غلات ارمنستان را تامین کرد شما کجا بودید؟در زمان محاصره کلبجر شما چقدر التماس کردید که ترکیه چند هلی کوپتر در اختیار شما قراردهد تا مردم بیچاره را از مخمصه نجات دید اما ترکیه هیچ اعتنایی به شما نکرد؟اینکه این جیره بگیران ترکیه و رژیم صهیونیستی مرتب بر علیه ایران هجمه پراکنی کرده و هر روز اتهامات و سخنان بیهوده ای بر علیه جمهوری اسلامی ایران می زنند بدلیل مسائل پشت پرده ای است که با افشای آن تمامی حیثیت و آبروی آنها از بین خواهد رفت.
امام جمعه اردبیل گفت: سارکوزی رییس جمهور فرانسه در سفر خود به آذربایجان به قبر حیدر علیف نرفت و حتی از زیارت قبور شهدای جنگ قره باغ و خیابان شهدا امتناع کرد.این عمل در عرف بین الملل یعنی اینکه سارکوزی تمایت ارضی جمهوری آذربایجان را قبول نمی کند و اراضی اشغالی را جز خاک آذربایجان به حساب نمی آورد ولی در سفر اخیر خود به قره باغ کشتار ارمنه را به رسمیت شناخت و حتی مجلس این کشور لایحه ای را تصویب کرد که به موجب آن هر فردی که کشتار ارامنه را انکار کند مجرم و زندانی خواهد شد.

ایشان اظهار داشت :در مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص جنگ قره باغ هیچ یک از کشورهای اروپایی و آمریکایی به نفع شما رای نداد و چرا تاکنون 7 قطعنامه صادره شورای امنیت سازمان ملل بر علیه اشغالگری ارمنستان اجرایی نشده است؟ شما چرا اینها را ول کرده اید و فقط به دنبال محکوم کردن ایران هستید.
هم اکنون تمامی تریبون های آذربایجانیها در دنیا بسته شده و فقط از طریق این تریبون ندای مظلومیت این مردم به گوش می رسد.مردم آذربایجان باید بدانند حکومتمردان این کشور در پس پرده مراودات فراوانی با ارمنستان دارند . قطاری که بنزین شما را به گرجستان می برد در بین راه سر از ارمنستان در می آورد. شما اگر به پمپ بنزینی در ارمنستان سر بزنید می بینید که سه نوع بنزین به فروش می رسد که هم ارزانترین و هم بهترین نوع مال جمهوری آذربایجان است. شما چرا استراتژیکی ترین محصول ارمنستان را تامین می کنید و با این کار به بقای حکومت ارمنستان کمک می کنید؟حال شما چطور این همه کشور کنار زده و به ایران تهمت میزنید؟
در زمان جنگ قره باغ فرماندهان و فرماندارن ما از دست حیدر علیف نشان شجاعت و افتخار گرفته اند که مستندات آن نیز هست و در صورت لزوم آنها را نیز منتشر خواهیم کرد. ما حدود 70 هزار آواره آذری را در کمپین مستقر نمودیم که اگر این کار صورت نمی گرفت همه آنها کشته می شدند.
در سفر اخیر رییس جمهور آذربایجان به کشورمان ، فیلم مستندی از حضور نظامی و رژه سربازان کشورمان در مقابل حیدرعلیف به ایشان نشان داده شد و یکی از سرداران ما به ایشان اعلام کرد زمانی که شما در کشورهای اروپایی در حال تفریح بودید ما در جنگ قره باغ در حال دفاع از خاک شما بودیم.حالا جواب این خوبیهای ما این فحش ها است که نثار ما می کنید؟ اگر کمک های مادی ، معنوی و نظامی جمهوری اسلامی ایران نبود ارتش ارمنستان تا باکو می آمد و پایتخت را نیز اشغال می کرد. ارتش ارمنستان فقط با شایعه سازی بخش زیادی از خاک شما را اشغال کردند. آنها دو سه روزی با شایعه سازی می گفتند که سربازان ارمنی در راهند و شما از شهرهای خود فرار می کردید ولی بسیجیان ما از خاک شما دفاع می کردند.
آیت الله عاملی گفت: آذربایجان سه خیانت بزرگ در حق ایران کرده که اولین آنها ترور دانشمندان هسته ای کشورمان توسط ایادی رژیم صهیونیستی است که در آذربایجان دوره دیده اند.
دومی سرنگونی پهباد جاسوسی رژیم صهیونیستی حوالی اصفهان که پس از بررسی صورت گرفته مشخص شد که از لنکران جمهوری آذربایجان به پرواز درآمده بود که در سفر محرمانه وزیر دفاع کشورمان به باکو مسئله پهباد سرنگون شده رژیم صهیونیستی به الهام علیف اشاره و به ایشان گوشزد گردید که الهام علیف هیچ پاسخ قانع کننده ای در جواب نداشته وسر خود را به زیر انداخته و اعلام کرد اطرافیانم به من خیانت کرده اند. یکی از خائنین به شما الدار محموداف وزیر امنیت سابق بود که ما چقدر در خصوص او به شما هشدار دادیم و اعلام کردیم . چرا الدار محموداف که در حبس خانگی بود بطرز مشکوکی به قتل رسید ؟ چون ناگفته های زیادی داشت که اگر زنده می ماند خیلی ها به خطر می افتادند بهمین خاطر او را به قتل رساندند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا