دسته‌بندی نشدهویژه

روز قدس از دیدگاه شخصیت‌های آذری

درکنفرانس «حقوق بشر – قدس و قره باغ، درد مشترک» که در باکو برگزار شد:

 فعالان سیاسی، اجتماعی و دینی جمهوری آذربایجان نظرات خود را در رابطه با اهمیت روز قدس و ضرورت گرامی داشت آن در سراسر دنیا به ویژه در کشورهای اسلامی از جمله در آذربایجان، با اذعان به حساسیت شرایط و وضعیت جهان اسلام و مسلمانان در این برهه از زمان و نیز، تشابهات موجود بین موضوع فلسطین و مناقشه ی قره باغ بیان نمودند.فضولی شفیع اف (فیلسوف، نویسنده و محقق): روز قدس، روزی است که انسان ها را به مبارزه علیه بی عدالتی فرامی خواند.کنعان روشن اوغلو (از موسسان مجمع روزنامه نگاران مستقل، محقق، روزنامه نگار و نویسنده): قدس، سمبل درد جهان اسلام است.جاوید جبارلی (روزنامه نگار، کارشناس مسائل دینی و سردبیر سایت خبر. اینفو): روز قدس، روز رهایی بشریت از چنگال مرگ است.حاج ایلقار ابراهیم اوغلو (کارشناس مسائل دینی، فیلسوف و امام جماعت مسجد «جمعه» ایچری شهر باکو): روز قدس، روز بت شکن هاست. قدس یعنی، قره باغ! قره باغ یعنی، قدس. روز قدس، روز عزّت مسلمانان است. روز بیداری و بازگشت مسلمانان به هویت خویش است.وصال حتم اف (روزنامه نگار و سردبیر سایت بیرلیک. آذ): روز قدس، روز جدایی حق از باطل است.حاج وقار اسکندراف (رییس اتحادیه ی اجتماعی فرقان، کارشناس مسائل دینی و فیلسوف): روز قدس، روز تضعیف و ضعیف شدن صهیونیسم است.

روشن احمدلی، رهبر جنبش مقاومت اسلامی برای آزادی قره باغ  : روز قدس روز مبارزه با ظالمان و ظلم است! روز قدس، روز بندگی حقیقی و تجدید بیعت با خداست!روز قدس، روز همبستگی مسلمانان و انسان‌های آزاده است!روز قدس روز فراخوانی به مبارزه برای انسانیت و حقوق انسانی است

مایس گل علیف یکی از رهبران حزب سبز آذربایجان : روز قدس، روز فراخوانی به اتحاد مسلمانان برای حل تمامی مشکلاتی است مه در نتیجه‌ی فتنه و فساد انگیزی دولت‌های بزرگ به وجود آمده است. روز قدس، روز فرا خوانی مردمان منطقه به مبارزه علیه امپریالیسم می‌باشد!

روز قدس، روز فریاد علیه بی عدالتی‌های جوامع سرمایه داری پایه ریزی شده بر اساس لیبرالیسم می‌باشد!

قاسم بالاصفراف، شاعر و نویسنده: در روز قدس ، مسلمانان در هر نقطه‌ای از دنیا به صهیونیسم و رژیم اشغالگر اسرائیل اعتراض می‌کنند. قدس، قبله‌ی اول مسلمانان  و نقطه‌ی وحدت آنان است. دفاع از قدس، دفاع از اسلام است. اولین تظاهر تهاجم صلیبی مدرن علیه جهان اسلام، تهاجم به فلسطین است. روز قدس، ظاهر و باطن دولت‌های اسلامی را آشکار می کد. روز قدس تنها به اعراب مسلمانی که مورد ظلم واقع شده‌اند اختصاص ندارد بلکه به همه‌ی ملت‌های مظلوم اختصاص دارد.فرید عبدا… رییس اتحادیه‌ی اجتماعی « به سوی موفقیت»، روز نامه نگار و نویسنده :  با وجود اینکه چندین سال  است که از اعلام روز قدس گذشته است اما هنوز مفهوم آن کاملاً درک نشده است.

روز قدس ، روز مبارزه با اشغالگری بین‌المللی است.

سایت بیرلیک .آذ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا