آذربایجاناخبارایران

در حاشیه نمایشگاه نفت وگاز جمهوری آذربایجان رخ داد: مذاکرات جدی برای همکاری شرکت های ایرانی و آذری فعال در حوزه انرژی/گزارش تصویری

در پی حضور 10 شرکت ایرانی فعال در بخش های مختلف صنعت نفت وگاز در ˈبیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز خزر 2014ˈ و استقبال رییس جمهوری آذربایجان از همکاری شرکت های ایرانی و آذری، مذاکرات سازنده و جدی میان این شرکت ها انجام شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، ˈامیر زندˈ هماهنگ کننده حضور شرکت های ایرانی در این نمایشگاه شامگاه جمعه با اشاره به مطلب فوق افزود: این نخستین بار است که شرکت های ایرانی با این تعداد و به صورت مشترک در نمایشگاه نفت وگاز جمهوری آذربایجان حضور یافته اند و شواهد، حاکی از موفقیت مذاکرات دارد؛ به نحوی که بیش از 60 درصد شرکتهای ایرانی حاضر در نمایشگاه به پیش نویس قرارداد رسیده اند.

گفت وگوی خبرنگار ایرنا با مدیران شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه نیز حاکی از ابراز رضایت آنها از روند مذاکرات و همچنین توسعه مناسبات دو کشور داشت که به تبع آن زمینه لازم برای حضور شرکت های ایرانی در بازار بزرگ جمهوری آذربایجان در حال فراهم شدن است.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه جلسات کارشناسی نمایندگان شرکت های ایرانی در محل رایزنی بازرگانی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان برگزار و در باره مسایل و موضوعات گوناگون از جمله ضرورت تشکیل کنسرسیوم بخش خصوصی برای حضور فعال شرکت های ایرانی در بازار نفت و گاز جمهوری آذربایجان و معرفی توانمندیهای کشورمان در این بازار، بحث و تبادل نظر شد.

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز جمهوری آذربایجان که از 13 خرداد آغاز به کار کرده بود، عصر جمعه به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه 400 شرکت از 29 کشور جهان از جمله 10 شرکت ایرانی حضور داشتند.

همزمان با این نمایشگاه، بیست و یکمین کنفرانس بین المللی نفت وگاز خزر نیز با حضور نمایندگانی از کشورهای خارجی از جمله جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شد.

انتهای پیام /د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا