اخبارروسیه

رسانه روسی: داعش بازوی نظامی سیا است

شبکه «رن تی وی» روسیه(سه شنبه) با اعلام این خبر، افزود: مبارزه با داعش عوام فریبی بزرگ آمریکا است و در واقع تاکنون به پیشبرد سیاست خارجی آمریکا و دستیابی به اهداف این کشور کمک کرده است

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،در این گزارش گفته شد: هدف اصلی داعش سرنگونی حکومت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بود که آمریکا آن را مانع بزرگ اجرای برنامه های منطقه ای خود می داند.

رسانه روسی افزود: داعش جایگزین سازمان تروریستی القاعده شد که توسط آمریکا ایجاد شده است.
یک شبکه خبری روسیه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش بازوی نظامی سیا و بخشی از استراتژی سیاست خارجی امریکا به ویژه برای ضربه زدن به حکومت های مخالف سیاست های واشنگتن است.
شده بود و کاخ سفید و جرج بوش از این سازمان به عنوان دستاویز اجرای سیاست های جنگ افروزانه خود در منطقه خاورمیانه به ویژه افغانستان استفاده کند.
شبکه روسی خاطرنشان کرد: تاسیس القاعده و جنگ آمریکا با این سازمان تروریستی بزرگترین حیله قرن بود و واشنگتن هر زمان که نیاز به توجیه حضور نظامی خود در یکی از بخش های منطقه خاورمیانه داشت یا توجیه دهامیلیارد دلار بودجه نظامی این کشور، تروریست های القاعده فعال می شدند.
در گزارش رن تی وی گفته شد: آمریکا در راستای حمایت خود از تروریست های ضدسوری گروه داعش را ایجاد کرد و سناتور مک کین سیاستمدار جنگ طلب آمریکایی برای این منظور حدود چهار سال پیش با سران گروه های تروریستی ضدسوری دیدار کرد که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در میان آنها بود.
شبکه تلویزیونی گفت: به همین دلیل آمریکا از عملیات هوایی روسیه علیه گروه های تروریستی در سوریه به شدت ناراحت بود اما در برابر واقعیت انجام شده قرار گرفت و برای حفظ ظاهر قضیه در این کشور عملیات ضدتروریستی انجام می دهد.
در پایان گزارش خاطرنشان شد: حتی اگر داعش نابود شود این به معنای نابودی کامل تروریسم بین المللی نخواهد بود و گروه های تروریستی جدید از آزمایشگاه سیا بیرون خواهد آمد و امنیت جهان را تهدید می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا