آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

رد پیشنهاد تعویق انتخابات از سوی اردوغان

رئیس‌ جمهور ترکیه پیشنهاد اعضای حزب حاکم، مبنی بر تاخیر در زمان برگزاری انتخابات این کشور از ۱۴ مه آینده به ۱۸ ژوئن را رد کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهوری ترکیه روز چهارشنبه نشستی با حزب عدالت و توسعه داشت که در جریان آن پیشنهاد تعویق زمان انتخابات ترکیه را که قرار است ۱۴ مه برگزار شود، رد کرد. وی نپذیرفت که انتخابات از ۱۴ مه به ۱۸ ژوئن موکول شود و تاکید کرد انتخابات در موعد مقرر خود برگزار شود مگر اینکه برخی مشکلات در تنظیم لیست رای دهندگان وجود داشته باشد.

با توجه به ادامه روند آواربرداری زلزله اخیر که طول می‌کشد، اردوغان همچنین به شورای عالی انتخابات دستور داد سازوکار رای گیری را برای شهروندان در مناطق زلزله زده بررسی کنند.

به نوشته این روزنامه، موعد ۱۸ ماه ژوئن که از سوی حزب حاکم پیشنهاد شده بود مسئله‌ای است که مانع می‌شد حدود ۱۰۰ هزار تن در رای گیری شرکت کنند و در صورتیکه انتخابات به دور دوم کشیده شود، احتمالا با عید قربان همزمان خواهد شد.

اردوغان قبلا به صراحت گفته بود، انتخابات ریاست‌ جمهوری در موعد خود ۱۴ مه برگزار می‌شود و در صورت مخالفت پارلمان با موعد مطرح شده از اختیارات ریاست‌ جمهوری خود استفاده خواهد کرد و پارلمان را منحل و درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام را ظرف ۶۰ روز بعد از صدور دستور ارائه خواهد کرد.

پیشتر رئیس پارلمان ترکیه خواستار تعویق زمان انتخابات شده و گفته بود، ترکیه ابتدا باید از فشارهای زلزله ویرانگر اخیر رها شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا