آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

رایزنی‌های معاون وزیر خارجه روسیه و سفیر ایران در مسکو

معاون وزیر امور خارجه روسیه و سفیر ایران در مسکو، در نشستی توسعه همکاری‌های اقتصادی و روند تصویب توافقنامه ایجاد منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اورآسیایی و تهران را بررسی کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که «الکساندر پانکین» معاون وزیر امور خارجه این کشور و «مهدی سنائی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، در نشستی دوجانبه روند تصویب توافقنامه موقت درباره ایجاد منطقه آزاد تجاری بین کشورای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیایی و ایران را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این اطلاعات، در این دیدار دیپلمات‌های دو کشور درباره تامین منافع مشترک روسیه و ایران در عرصه همکاری‌های تجاری اقتصادی و همچنین روند تصویب توافقنامه موقت ایجاد منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اورآسیایی و تهران که در ماه مه سال ۲۰۱۸ امضا شده، تبادل نظر کردند.

این توافقنامه دوجانبه خواستار افزایش مبادلات بازرگانی و تسهیل رژیم گمرکی بین طرفین شده است. این سند در ماه نوامبر سال گذشته در روسیه به تصویب رسید.

اتحادیه اقتصادی اورآسیایی، یک اتحاد منطقه‌ای در زمینه همگرایی اقتصادی است که شامل کشورهای روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان می‌شود.

«الکساندر پانکین» معاون وزیر خارجه روسیه همچنین در سخنانی در باشگاه مباحثات بین المللی «والدایم» با موضوعیت «تحریم و بخش نفت و گاز: خطرات سیاسی برای روابط تجاری» اعلام کرد که روسیه به همکاری‌های خود با ایران به منظور مقابله با تحریم‌های غرب ادامه خواهد داد.

وی در سخنرانی خود گفت: «بدون تردید روسیه و ایران به همکاری‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، تجاری و اقتصادی ادامه خواهند داد و از تجربه طرف ایرانی که بیش از پیش اهمیت عملی در عرصه روابط مالی با سایر کشورها یافته، استفاده خواهد شد.»

پانکین افزود: «مسئله این نیست که قوانین خاصی، به خصوص قوانین بین المللی، نقض گردد، بلکه راه‌هایی برای دور زدن قانونی آنها وجود دارد. ضمن اینکه امکانات تجاری ایران بسیار گسترده است و ما می‌توانیم از برخی آنها استفاده کرده و مسلما همکاری با طرف ایرانی در این عرصه‌ها به نفع روسیه است.»

منبع:تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا