آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعکسعمومیگرجستان

راهپیمایی مسلمانان گرجستان در روز جهانی قدس/ تصاویر

به مناسبت روز جهانی قدس، مردم مسلمان گرجستان با حضور در مساجد شهرهای تفلیس و مارنئولی، حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ائمه جمعه مساجد شهرهای تفلیس و مارنئولی گرجستان در خطبه‌های خود به موضوع فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی و اشغالگر قدس در حق مردم مظلوم فلسطین پرداختند.

محمدی قبادی راد، کاردار سفارت و احمدعلی مهری اردستانی، رایزن فرهنگی کشورمان و تعدادی از کارگزاران جمهوری اسلامی ایران نیز در مراسم روز جهانی قدس و نماز جمعه مسجد اهل البیت(ع) تفلیس شرکت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین راحید کریم اف، امام جماعت مسجد اهل البیت(ع) تفلیس در خطبه‌های جمعه اظهار داشت: «آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در میان مسلمانان جهان به عنوان روز قدس گرامی داشته می‌شود و در بسیاری از نقاط جهان، مسلمانان در دفاع از مسجد الاقصی، قبله اول ما و برای مردم مظلوم فلسطین شعار می‌دهند.»

وی در ادامه، به لزوم دفاع و حفاظت از مسجد الاقصی میراث مشترک مسلمانان اشاره و از ملت فلسطین یاد کرد و دفاع از حقوق آنان را وظیفه‌ ای هر مسلمانی دانست.

امام جماعت مسجد اهل البیت(ع) تفلیس خاطرنشان کرد: «روز قدس برای جامعه مسلمان بسیار ارزش دارد. قدس متعلق به گروه و امت خاصی نیست بلکه متعلق به همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی است.»

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکسی برای نشان دادن بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی بر ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین به همت سایر نهادها و ارگانها، مشارکت نمایندگی فرهنگی کشورمان و با همکاری امام جماعت مسجد، برگزار شد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا