آذربایجاناخبارتحليل هاعمومیقره باغقره باغ

راز موفقیت جوانان جمهوری آذربایجان در آزادی قره باغ

پایگاه خبری حقایق قفقاز / درگیری در منطقه قره باغ موجب شد تا در خصوص یکی از مولفه های اصلی پیروزی سربازان ارتش آذربایجان بر نیروهای ارمنی اشاره ای داشته باشم، مولفه ای که توانست تمام محاسبات ارمنی ها را برهم بزند و راه را برای پیروزی های سرزمینی آذری ها فراهم نماید؛ بر اساس اخبار منتشره در رسانه های داخلی و خارجی جوانان آذربایجان موفق به آزاد سازی مناطق اشغالی خود پس از گذشت 30 سال شدند که این موضوع یک اتفاق ارزشمند برای دولت و ملت محسوب می گردد.
جمهوری آذربایجان دومین کشور شیعه در جهان است که دشمنان اسلام برای آن نقشه های شومی کشیده اند؛ بنا بر اسناد موجود و به طور قطع، می توانم بگویم که ایجاد مناقشه قره‌باغ پیش از فروپاشی شوروی و برای جلوگیری از اتحاد ایران و جمهوری آذربایجان طراحی شد؛ مسئله ای که در جهان غرب برنامه ریزی شده بود و روسها نیز با تمایل زیادی به آن نگاه میکردند، چراکه مناقشه قره باغ باعث نفوذ جمهوری اسلامی ایران در قفقاز جنوبی می شد.

یقیناً پیروزی در جنگ قره باغ مرهون ایثار جوانان شجاع و غیرتمندی است که جمع کثیری از آنان به صورت داوطلبانه در جبهه های جنگ حاضر شده بودند؛ جوانانی که با تاسی از آموزه های مکتب تشیع در مقابل دشمن متجاوز صف آرایی کردند.
طبق فرموده ی رهبر شیعیان جهان حضرت آیت الله خامنه ای؛ قره باغ جزء خاک اسلام است و هر فردی که در راه آزادی آن کشته شود “شهید” نامیده می شود و خوشا به حال جوانانی چون معاریف صفراُف و شیخ علم الدين وَلیش اُف که به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ع اقتداء کردند و به سعادت ابدی که همان شهادت فی سبیل الله هست نائل شدند.

نکته قابل تامل اینکه؛ پس از شهادت سربازان آذری در جبهه های نبرد، مردم مناطق مختلف آذربایجان که دل باخته اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام بودند نسبت به برگزاری مراسم باشکوه و تشییع شهدای خود اهتمام ویژه دارند.

سربازانی که در برخی مواقع برای ایجاد انگیزه دینی و تقویت روحیه نظامی، اقدام به برگزاری مراسمات زیارت عاشورا و دعای سمات می کردند که این می تواند تنها یک معنی داشته باشد، تاثیر فرهنگ عاشورا و فرهنگ انقلاب اسلامی که بسیاری از دشمنان اسلام و تشیع تلاش می کنند تا از رواج آن در سایر ملت ها علی الخصوص جوانان محور مقاومت عراق، سوریه، یمن، افغانستان و جمهوری آذربایجان جلوگیری کنند.
در این بین نقش برخی حکومت های لائیک و سکولار منطقه و نیز دولت های استعماری قطعا بی تاثیر نیست و با طراحی نقشه های ضددینی و ضداسلامی سالهاست که به دنبال ایجاد اختلاف و شکاف در میان جوامع اسلامی هستند تا از این طریق مانع رشد اسلام سیاسی و اسلام اصیل شوند.

نویسنده: مسعود ذبیحی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا