اخبارترکیه

توافق هسته ای در روابط ایران – ترکیه تاثیر مثبتی خواهد گذاشت/ HDP در تلاش برای فریب افکار عمومی ترکیه است

توافق هم برای ملت ایران و هم برای روابط دوگانه ترکیه – ایران بسیار مثبت بوده و امیدواریم نتایج مفیدی هم برای ما و هم برای ملت ایران در پی داشته باشد.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آناج، ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+5 عنوان کرد: این نوع توافقات که اقتصاد ایران را با توسعه مواجه خواهد ساخت از لحاظ اقتصادی برای ایران فوق العاده تاثیر گذار است. این برای ما بسیار مسرت بخش است. توافق هم برای ملت ایران و هم برای روابط دوگانه ترکیه – ایران بسیار مثبت بوده و امیدواریم نتایج مفیدی هم برای ما و هم برای ملت ایران در پی داشته باشد. ایران یکی از همسایگان بسیار مهم ما است. در کنار این یکی از شرکای مهم تجاری ما به حساب می آید از بخش انرژی گرفته تا صنایع در هر حوزه همکاری و فعالیت های بیشماری با این کشور داریم. توسعه اقتصادی ایران بی شک روابط ترکیه – ایران را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به روند مذاکرات صلح عنوان کرد: خلع سلاح پ.ک.ک مهمترین مسئله در روند مذاکرات صلح است. در اظهارات اخیری که صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در خصوص خلع سلاح پ.ک.ک داشت تناقض گویی های فراوانی را مشاهده کردیم. حزب دموکراتیک خلق ها از یک طرف معتقد هستند که برای پیشرفت در روند مذاکرات صلح عمل می کنند همان گونه که قبل از انتخابات نیز مطرح کرده بودند که ورود حزب دموکراتیک خلق ها به پارلمان ترکیه و تقویت این حزب در سیاست ترکیه، تقویت روند مذاکرات صلح و هموار شدن راه خلع سلاح را در پی خواهد داشت. هم از طرف دیگر در خصوص پیام خلع سلاح به پ.ک.ک تردید کرده و درتلاش برای فریب افکار عمومی هستند. اظهاراتی مانند اگر ما پیام صادر کنیم تاثیر گذار نخواهد بود و یا مرجع پیام شخص دیگری است تلاش برای فریب افکار عمومی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا