آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیمصاحبه

رئیس دانشگاه های آزاد واحد تبریز: اقدام دولت ارمنستان بر تعامل با رژیم صهیونیستی قابل قبول نیست

دکتر عزیز جوانپور گفت: دولت ارمنستان نباید با تقویت روابط با دشمن جمهوری اسلامی ایران، اصول حسن همجواری و همسایگی را نقض نماید و دولت این کشور باید بداند که تصمیم و یا اقدام دولت ارمنستان مبنی بر تعامل با رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل و برای مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نیست.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دکتر عزیز جوانپور استاد دانشگاه تبریز  و رئیس دانشگاه های آزاد واحد تبریز و استان آذربایجان شرقی در خصوص تصمیم اخیر دولت ارمنستان مبنی بر افتتاح سفارت در تل‌آویو؛ در مصاحبه با پایگاه خبری آران نیوز به نکاتی اشاره نمودند. متن مصاحبه به شرح زیر می باشد:
با سلام و تبریک سال نو و عید مبعث از فرصتی که در اختیار ما گذاشتید سپاسگذاریم. در ابتدا بفرمائید که شما تصمیم اخیر دولت ارمنستان را چگونه ارزیابی می کنید؟
بنده هم خدمت شما و مخاطبین محترم عرض ادب و احترام دارم و فرارسیدن سال نو و عید مبعث را به امت اسلام تبریک عرض می کنم.
در خصوص وقایع اخیر باید عرض کنم که تصمیم و رفتار این روزهای دولت ارمنستان مبنی بر تحکیم روابط با رژیم صهیونیستی جای تاسف و تعجب دارد و با توجه به اشغال قره باغ توسط این کشور، این گزینه را در اذهان عمومي متبادر می کند که شاید نزدیکی این کشور به رژیم صهیونیستی از خوی اشغالگری آن برخاسته است چرا که شاهد تشابهات زیادی بین صهیونیسم مسیحی و صهیونیسم یهودی در تهدید، اشغالگری و نقض حقوق بشر هستیم و در طول تاریخ نیز شاهد اقدامات و وقایع تلخی چون جنگ های صلیبی بوده ایم و شاهد بوده ایم که آنها هیچ گاه تمایل نداشته اند تا  اورشلیم به عنوان مرکز اسلامی مطرح شود و در تفکرات صهیونیست های مسیحی نیز این مساله ملموس و قابل مشاهده است و هر دو طیف در یک  مسیر حرکت می کنند.
امروز دولت ارمنستان خواسته و یا نخواسته در تله ای جدید گرفتار شده است و پهن کننده این طور تور صهیونیست هایی هستند که  که از ابتدا در مقابل اسلام، قدس شریف و مسجدالاقصى و سرزمین های اسلامی قرار گرفته اند.
به نظر شما در مقابل این تصمیم غیر منطقی و اشتباه راهبردی دولت ارمنستان چه سیاست هایی باید اتخاذ شود؟
اولا از مقامات وزارت امور خارجه ایران و مسئولین کشورمان می خواهیم تا در مقابل این مساله و شیطنت تعمدی دولت ارمنستان بایستند و آنها را وادار به تجدید نظر در رفتار و تصمیم خود کنند. ما به عنوان کشور همسایه ارمنستان ساکت ننشسته و باید با مطالبه جدی، دولت این کشور را وادار به عقب نشینی کنیم.
دوما از دولت ارمنستان می خواهیم با تصمیم عجولانه و غیر منطقی و با تقویت روابط با دشمن جمهوری اسلامی ایران، اصول حسن همجواری و همسایگی را نقض ننماید و دولت این کشور باید بداند که تصمیم و یا اقدام دولت ارمنستان مبنی بر تعامل با رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل و افتتاح سفارت در تل‌آویو، برای مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان  پذیرفته نیست و می بایست در تصمیم خود تجدیدنظر کند، در غیر این صورت شاهد تغییر جدی در رفتار و سیاست های جمهوری اسلامی ایران در قبال ارمنستان خواهیم بود.
با تشکر از حضور شما در این مصاحبه در پایان اگر مطلب ناگفته ای دارید بفرمائید:
ضمن قدر دانی از شما، برای مردم ایران وهمچنین کشور های همسایه آرزوی سربلندی و سلامتی دارم و آزادی کامل فلسطین  و قره باغ اشغالی و رفع مشکلات جهان اسلام را را از خدای متعال مسئلت می نمایم.
موفق باشید.
ما نیز برای شما آرزوی سلامتی  می کنیم  و از فرصتی که در اختیارما گذاشتید متشکریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا