آذربایجاناخباراردبیلارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغ

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل: قره باغ تنها با شعارهای مکتب عاشورا، رها خواهد شد

دکتر اسحاق رسولی: قره باغ تنها با شعارهای مکتب عاشورا، رها خواهد شد چراکه قره باغ خاک اسلام است و اشغالگران در سرزمین های اسلامی محکوم به شکست هستند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دکتر اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ظهر امروز در همایش بین المللی قره باغ به منظور تبیین و تشریح وضعیت منطقه قره باغ در جنگ دوم در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ابتدای این مراسم به افول قدرت های استکباری در جهان اشاره کرد و گفت: کشورهای مستکبر امروز به هر وسیله دست می زنند تا بتوانند موجودیت خود را حفظ کنند.

رسولی گفت: هدف آمریکا در تزریق نیروهای منطقه ای و یا غیر منطقه در کشورهای همسایه ایران تجزیه کشورهای منطقه است تا با استبداد و استثمار آنها به حیات خود ادامه دهند.

رسولی در ادامه سخنان خود به کارایی محافل علمی در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست های علمی و تحلیل وقایع و ارائه راهکارها برای برون رفت از بحران ها از جمله کارکردهای محافل علمی و دانشگاهی است از این رو به عنوان قشری که با علم سر و کار دارد اعلام می داریم جنگ در هر شرایطی به نفع ملت ها نیست.

وی خواستار برقراری امنیت در کشورهای همسایه ایران شد و گفت: مسئله قره باغ مسئله ای بدیهی است چراکه جزو خاک جمهوری اذربایجان است و ارمنستان دیر یا زود باید این منطقه را ترک کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز در مناقشه قره باغ عده ای به دنبال ماهیگیری از آب گل آلود هستند گفت: برخی با حضور غیر مستقیم در این مناقشه خواهان تجزیه کشورهای درگیر مناقشه هستند تا به این وسیله به استبداد و استثمار خود همچنان ادامه دهند.

وی با بیان اینکه مرزها دارای حرمت هستند، گفت: مردم جمهوری اذربایجان با بصیرت افزایی نباید به بیگانگان اجازه حضور در این کشور ها بدهند.

رسولی به تبیین دیپلماسی عمومی پرداخت و گفت: در این نوع از دیپلماسی مردم بدون توجه به اعمال و رفتار دولت ها و منفعت عموم مردم حرکت می کنند.

وی با بیان اینکه از دیدگاه دولت ها مرز معنی و مفهوم دارد گفت: در دیپلماسی عمومی مردم علاوه بر تامین امنیت، خواستار ارتباط متقابل نیز هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه امروز امنیت آذربایجان، امنیت ایران است، گفت: همچنانکه قدس پاره تن اسلام است، قره باغ هم از این قاعده مستثنی نیست و دارای همین حکم است.

وی از حضور تکفیری ها و مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه قره باغ نیز اعلام انزجار کرد و گفت: قره باغ تنها با شعارهای مکتب عاشورا، رها خواهد شد چراکه قره باغ خاک اسلام است و اشغالگران در سرزمین های اسلامی محکوم به شکست هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا