آخرین اخبارآذربایجاناخبارروسیهعمومی

رئیس اداره روحانیت مسلمانان روسیه: مسئله قدس شریف فراموش شدنی نیست

مفتی شیخ راویل عین‌الدین در جمع سفرای ۱۵ کشور‌ اسلامی گفت: حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر جمهوری اسلامی ایران با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌ عنوان روز قدس، به همه جهانیان یادآوری کردند که مسئله قدس شریف فراموش شدنی نیست.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با روز جهانی قدس، صد‌ها تن از مسلمانان، سفرای ۱۵ کشور‌ اسلامی، علمای مذهبی و شخصیت‌های برجسته فرهنگی روسیه با حضور در مسجد جامع مسکو حمایت خود را از آرمان رهایی قدس شریف اعلام کردند.

این مراسم که با حضور کاظم جلالی، سفیر و مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد با تلاوت قرآن سید حمیدرضا مقدسی آغاز و با اجرای گروه تواشیح «العباد» خوزستان که از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مسکو اعزام شده‌اند، به پایان رسید.

در این مراسم پس از تلاوت سید حمیدرضا مقدسی قاری اعزامی از ایران، مفتی شیخ راویل عین‌الدین، رئیس اداره روحانیت مسلمانان روسیه با اشاره به اینکه مسجدالاقصی قبله نخست مسلمانان، سال‌هاست در چنگال اشغالگران اسرائیلی است، گفت: حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر جمهوری اسلامی ایران با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌ عنوان روز قدس، به همه جهانیان و به‌ویژه ملت‌های مسلمان و آزادیخواهان یادآوری کردند که مسئله قدس تا رهایی کامل از دست غاصبان، فراموش شدنی نیست.

مقاومت و ایستادگی؛ تنها راه پیروزی ملت مظلوم فلسطین

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، به‌عنوان نخستین سخنران روز قدس در مسجد جامع مسکو گفت: ابتکار امام راحل امت حضرت امام خمینی(ره) همه توطئه‌های رژیم جعلی اسرائیل و دنیای استکبار برای به فراموشی سپردن مسئله فلسطین را نقش بر آب کرد.

جلالی با برشمردن اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها در هفت دهه اشغال گفت: این رژیم کودک‌کش جنایاتی مرتکب شده که تاریخ بشریت نظیر آن‌ها را به خاطر ندارد.

وی گفت: اگرچه آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی، بزرگ فریادگر و اقدام کننده علیه تروریست‌ها، یعنی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند، اما همه امت اسلام هرکدام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هستند.

 سفیر کشورمان در روسیه، مقاومت و ایستادگی را تنها راه پیروزی ملت مظلوم فلسطین عنوان کرد و گفت: صد‌ها قطعنامه سازمان ملل و قرارداد‌های سازش تاکنون نتوانسته ذره‌ای از خوی اشغالگری و جنایات این رژیم در حق ملت مظلوم فلسطین کم کند، از اینرو تنها راه، مقاومت و ایستادگی است.

 وی با اشاره به ابتکار دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حل مسئله فلسطین گفت: حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، بازگشت همه آوارگان فلسطینی و برگزاری انتخاباتی آزاد برای تعیین نوع حکومت و آینده فلسطین توسط ساکنان واقعی سرزمین فلسطین، اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی است.

در این برنامه «خالد شاوابکی»، سفیر اردن، ضمن اشاره به سیاست تهاجمی رژیم علیه نماز گزاران در مسجد الاقصی اعمال این رژیم را خلاف هنجارها و موافقت‌نامه‌های بین المللی دانست.

سخنران دیگر این مراسم، «محمت سامسار»، سفیر ترکیه نیز از افزایش حمایت بین‌المللی از فلسطین گفته و از اقدامات یکجانبه علیه ملت فلسطین انتقاد کرد.

به عنوان سخنران پایانی این نشست، سفیر فلسطین، «عبدالحافظ نوفال»، ضمن تأکید بر اهمیت قدس در همه ادیان الهی، اسراییل را به عنوان ناقض تمام تعهدات بین‌المللی معرفی کرده و درخواست مساعدت جامعه جهانی نسبت به فلسطین شد.

عبدالحافظ نوفال از برگزاری سالانه این مراسم سنتی تشکر کرد و گفت: برپایی این مراسم در داخل مسجد جامع مسکو یک رویداد مهم برای همه مسلمانان است و در حال حاضر فلسطین به حمایت و دعای شما نیاز دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا