آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغنخجوان

دیدار و رایزنی وزرای دفاع روسیه و ارمنستان در مسکو

وزیر دفاع ارمنستان با همتای روس خود در مسکو دیدار و درباره درگیری‌ های مرزی اخیر با جمهوری آذربایجان گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در حالی که تنش‌ های مرزی اخیر بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان دوباره از سر گرفته شده است، وزیر دفاع ارمنستان به مسکو رفته و با همتای روس خود درباره این تنش‌ ها رایزنی کرد.

وزارت دفاع ارمنستان بیانیه‌ ای درباره سفر «واغارشاک هاروتیان» وزیر دفاع این کشور به مسکو و دیدار با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور منتشر کرد.

به گزارش وبگاه ارمنستانی «ماسیس پُست»، بنا بر اعلام وزارت دفاع ارمنستان هاروتیان و شویگو درباره ادامه درگیری مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان صحبت کردند.

وزیر دفاع ارمنستان در این دیدار، همتای روس را در جریان «جزئیات تهاجم واحدهای نظامی ارتش آذربایجان به تمامیت ارضی ارمنستان» و پاسخ ارتش ارمنستان به این اقدامات قرار داد.

طبق اعلام این وزارتخانه، وزرای دفاع ارمنستان و روسیه راه‌های احتمالی حل وضعیت جاری را بررسی کردند و درباره اقدامات ضروری در این باره به توافق رسیدند.

وزارت دفاع ارمنستان خبر داد، وزیر دفاع روسیه طی این دیدار تاکید کرد که دو طرف درباره «همه مشکلات حادی که اخیرا ایجاد شده است»، صحبت خواهند کرد.

طبق گزارش رسانه‌ ها، سرگئی شویگو در این دیدار بر پیوندهای نزدیک ارتش روسیه با ارمنستان تاکید کرد و گفت که دو کشور همکاری نظامی‌ خودشان را تقویت خواهند کرد.

وزیر دفاع روسیه درباره «اجرای موفق» معاهدات و توافق‌ های دفاعی مسکو و ایروان صحبت کرد و درباره اهمیت حضور نظامی روسیه در ارمنستان تاکید داشت.

واغارشاک هاروتیان وزیر دفاع ارمنستان هم در پاسخ به اظهارات شویگو اعلام کرد، همکاری نظامی دو کشور «با موفقیت بسیار در حال  توسعه یافتن است».

گفتنی است پیش از این «آندری رودینکو» معاون وزیر خارجه روسیه درباره این تنش‌ های مرزی گفته بود که مسکو آذربایجان و ارمنستان را دعوت می‌ کند که تمامی مشکلات را از راه‌ های مسالمت‌آمیز حل کنند.

طی روزهای اخیر خبرهای مختلفی درباره درگیری‌ های مرزی میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان منتشر شده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز دیروز اعلام کرد، به دنبال حمله نظامیان ارمنستانی به مواضع نظامیان این کشور در منطقه نخجوان حداقل یک سرباز آذری مجروح شده است.

در سوی مقابل دولت ارمنستان ادعای تیراندازی نظامیانش به سمت نظامیان جمهوری آذربایجان را رد کرده است.

همچنین روز پنج شنبه هفته گذشته رسانه‌ های روسیه از به اسارت در آمدن 6 نظامی ارمنستانی توسط نیروهای جمهوری آذربایجان به دلیل ورود به خاک این کشور خبر داده بودند.

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا