آذربایجاناخبارعمومی

دیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با رئیس کمیته نظامی ناتو

ژنرال ذاکر حسن اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با استورات پیچ، رئیس کمیته نظامی ناتو در باکو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، پایگاه خبری وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، ذاکر حسن اف در این دیدار با اشاره به همکاری ۲۵ ساله میان این کشور و اتحاد آتلانتیک شمالی (ناتو) توسعه روابط میان جمهوری آذربایجان و ناتو، فعالیت ارتش این کشور در چارجوب طرح‌ها و برنامه‌های مختلف و حضوردر مأموریت صلح بانی «حمایت قاطع» در افغانستان را یادآور شد.
وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با اشاره به وضعیت نظامی – سیاسی منطقه، حمایت سیاسی ناتو از تمامیت ارضی و حق حاکمیت این کشور را موجب تثبیت امنیت در اروپا-آتلانتیک و ارتقاء صلح و ثبات در منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد ناتو در این زمینه بر تلاش‌های خود ادامه دهد.
رئیس کمیته نظامی ناتو نیز با بیان اینکه جمهوری آذربایجان شریک مطمئنی برای ناتو به شمار می‌آید، شرکت جمهوری آذربایجان در مبارزه با تروریسم، ایجاد شرایط لازم برای حمل بار در عملیات‌های صلح بانی و فعالیت حرفه‌ای در عملیات‌های انجام گرفته در افغانستان را مثبت ارزیابی کردو همکاری فعالانه جمهوری آذربایجان در برنامه‌های ناتو و سطح آمادگی نیرو‌های آذربایجانی در ستاد‌های فرماندهی ناتو را مورد تاکید قرار داد.
استوارت پیچ با اعلام حمایت ناتو از تمامیت ارضی، حق حاکمیت و استقلال جمهوری آذربایجان گفت: ناتو خواهان حل مناقشه قره باغ از طریق گفتگو‌های صلح میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان است.
وی همچنین از ایجاد شرایط لازم برای دیدارش با فرمانده ستاد نیرو‌های مسلح روسیه در باکو تقدیر کرد.
بر اساس این گزارش در این دیدار همچنین آمادگی نظامی نیرو‌های آذربایجانی، برگزاری رزمایش ها، توسعه آموزش نظامی، هماهنگی میان نیرو‌ها در چهارچوب برنامه‌های ناتو مورد مداکره قرار گرفت و در خصوص چشم انداز همکاری‌های دوجانبه و ظرفیت‌های جمهوری آذربایجان برای کمک به اقدامات ناتو در عراق گفتگو شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا