آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

دیدار وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و اردوغان در آنکارا

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پس از استقبال همتای ترک خود در آنکارا، با رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «ایلی کوهن» وزیر خارجه این رژیم در دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد که دو طرف به تلاش برای تقویت روابط میان رژیم صهیونیستی و آنکارا ادامه می‌دهند.

طبق این بیانیه، کوهن همچنین متعهد به ادامه کمک‌ها به زلزله زدگان ترکیه در راستای تقویت روابط میان رژیم صهیونیستی و ترکیه شد.

وی تاکید کرد: روابط اسرائیل و ترکیه برای ثبات در منطقه مهم است و ما در دوره اخیر برای ادامه تقویت آن تلاش کرده‌ ایم.

این مقام رژیم صهیونیستی ادامه داد: دوست برای زمان سختی است و اسرائیل دست کمک دراز می‌کند و با ملت ترکیه ابراز همبستگی می‌کند.

کوهن همچنین در دیدار با اردوغان به پرونده اسرای صهیونیست دربند مقاومت فلسطین در نوار غزه پرداخت و به دلیل روابط خوب میان آنکارا و جنبش حماس با اردوغان در این باره گفتگو کرد.

برپایه بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، کوهن در این دیدار همچنین درباره پرونده هسته‌ای ایران با اردوغان تبادل نظر کرد.

با وجود تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان با روی کار آمدن کابینه نتانیاهو، وزیر خارجه این رژیم امروز به بهانه گفت وگو درباره پیامدهای زمین لرزه مورد استقبال مقامات ترکیه در آنکارا قرار گرفت.

«ایلی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در نشست مشترک خبری با «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه گفت که این رژیم برای مدیریت بحران زلزله به همبستگی با ترکیه ادامه خواهد داد.

کوهن مدعی شد که علاوه بر اعزام هیات‌های رسمی و امدادی رژیم صهیونیستی به ترکیه، صدها تماس از سوی صهیونیستها و سازمان‌های غیررسمی برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه در سرزمین‌های اشغالی ارائه شده است.

کوهن پس از دیدار با اردوغان به استان زلزله زده قهرمان ماراش در جنوب ترکیه سفر کرده و در محل فعالیت تیم اعزامی از سرزمین‌های اشغالی و بیمارستان صحرایی آنها دیدن می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا