آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهعمومیقره باغ

دیدار نماینگان ویژه ترکیه و ارمنستان در ماه ژانویه

مولود چاووش اوغلو از احتمال دیدار نمایندگان ترکیه و ارمنستان برای عادی سازی روابط دو کشور در ماه ژانویه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در خصوص روند عادی سازی روابط ترکیه و ارمنستان گفت: «با پایان جنگ قره باغ جمهوری آذربایجان نیز برای عادی سازی اقداماتی را انجام داده و نزد ما نیز جنگ تمام شده است.»

وی افزود: «با گام‌هایی که از سوی ارمنستان برداشته شده، باید بگوییم که نگاه مثبتی به این موضوع دارند. طبیعی است که این وضعیت باید ماندگار شود. ما پیش داوری نمی‌کنیم، اما در برخی موضوعات، ممکن نیست که با یکدیگر هم نظر باشیم.»

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به وجود گروهی در ارمنستان که با شکست این کشور در جنگ قره باغ تندرو نیز شده اند، اظهار داشت: «علاوه بر این، در خارج از این کشور نیز گروهی وجود دارند که تاثیر گذار هستند. اما در داخل کشور، هستند کسانی که بی نهایت منطقی بوده و به عادی سازی روابط کمک می‌کنند. ما تاکنون ندیده ایم که از جامعه ساکن خارج یک کشور تا این اندازه در راه منفی استفاده شود. اما خود جامعه ساکن خارج، بخصوص تندرو‌های آن یک مسئله هستند.»

چاووش اوغلو در خصوص زمان دیدار نمایندگان ارمنستان و ترکیه نیز گفت: «هنوز تاریخ دقیقی مشخص نشده است، اما در ماه ژانویه احتمال آن وجود دارد.»

یادآور می شود طی هفته‌های گذشته ترکیه و ارمنستان نمایندگان ویژه برای عادی سازی روابط با یکدیگر را تعیین کرده اند.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا