آذربایجاناخبارایرانعمومی

دیدار رایزن فرهنگی ایران در باکو با رییس دانشکده الهیات جمهوری آذربایجان

اصغر فارسی رایزن فرهنگی ایران در دیدار با جیهون محمداف رییس دانشکده الهیات جمهوری آذربایجان  بر اهمیت تعمیق و گسترش روابط علمی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این دیدار که  به دعوت رییس دانشکده الهیات جمهوری  آذربایجان انجام گرفت، دو طرف در خصوص توسعه روابط و همکاری های علمی و همچنین استفاده از تجارب دو کشور در تمامی حوزه ها از جمله حوزه الهیات بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار محمداف  با بیان توضیحاتی در خصوص فعالیت های دانشکده الهیات جمهوری آذربایجان، حفظ ارزش های ملی و معنوی ملت را یکی از عمده ترین اهداف تاسیس این دانشکده عنوان کرد.

وی اضافه کرد: ایران از مهمترین کشورهای پیشرو در جهان اسلام می باشد که علاوه بر توانمند سازی جامعه در حوزه الهیات و علوم انسانی، در سایر علوم نیز پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

فارسی رایزن فرهنگی ایران  نیز با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و بویژه دینی دو کشور، افزود: رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در باکو آماده هر نوع همکاری جهت توسعه و تعمیق روابط بین دانشکده الهیات جمهوری آذربایجان با دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران از جمله دانشگاه های «جامعه المصطفی» و «تقریب مذاهب اسلامی» است .

وی در این دیدار آموزش و تربیت صحیح علوم دینی را از مهمترین مسائل مبارزه با افراط گری و انحراف از دین بیان کرد که ریشه بسیاری از مشکلات جهان اسلام می باشد.

رایزن فرهنگی ایران  در ادامه بر اهمیت تعمیق و گسترش روابط علمی بویژه در حوزه الهیات تاکید کرد و در ادامه با ابراز تاسف از کمرنگ بودن وحدت و اتحاد بین مسلمانان جهان گفت: قرآن کریم عامل وحدت مسلمانان است که با عمل و چنگ زدن بر آن می توان جامعه اسلامی و امت واحدی ساخت که هیچ یک از دشمنان اسلام نتوانند جرأت سنگ اندازی جلوی پیشرفت و ترقی آن را داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا