آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس شرکت دولتی «روس اتم»

در دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس شرکت دولتی «روس اتم»، دو طرف بر توسعه همکاری‌ های دو جانبه در زمینه انرژی صلح‌ آمیز هسته‌ ای تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و آلکسی لیخاچف، رئیس شرکت دولتی روس اتم عصر دیروز در مورد توسعه همکاری های هسته ای صلح آمیز گفت وگو کردند.

در این دیدار که با شرکت کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه انجام گرفت، دو مقام بلند پایه ایران و روسیه در مورد موضوعات مورد علاقه در عرصه انرژی هسته ای به تبادل نظر پرداختند.

در این نشست دو طرف با تاکید بر این که ایران و روسیه روابط راهبردی و درباره مسائل گوناگون همکاری دارند، اعلام کردند که تلاش می کنند تا همکاری‌ های دو کشور در زمینه انرژی صلح امیز هسته‌ ای با سرعت بالاتری دنبال شود.

محمد اسلامی و «آلکسی لیخاچف» همچنین در خصوص آخرین تحولات و همکاری های سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت دولتی روس اتم تبادل نظر کردند.

اسلامی با اشاره روابط عمیق و راهبردی تهران و مسکو در عرصه‌ های گوناگون دو جانبه و بین‌ المللی گفت: «همکاری دو کشور در زمینه فعالیت‌ های صلح‌ آمیز هسته‌ ای از جمله در زمینه احداث و توسعه نیروگاه‌ های اتمی به خوبی پیش می‌ رود و این همکاری‌ ها باید هرچه بیشتر گسترش یابد.

معاون رئیس جمهور ایران در این نشست اظهار امیدواری کرد که دو طرف از طریق این گفت‌ و گوها روند همکاری‌ ها را تقویت کنند و به آن شتاب بیشتری دهند.

الکسی لیخاچوف رئیس سازمان دولتی «روس‌ اتم» نیز از تعمیق مناسبات دو جانبه به ویژه در زمینه انرژی صلح‌ آمیز هسته‌ ای استقبال کرد.

منبع: تسنیم

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا