آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغقفقاز جنوبی

دیدار الهام علی‌ اف و مقام ارشد آمریکایی در باکو

«الهام علی اف» رئیس‌ جمهور آذربایجان با «اریکا اولسن» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در باکو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در شرایطی که دیدارها و تحرکات دیپلماتیک در آستانه یک‌ سالگی توافق آتش‌ بس جنگ در منطقه قره‌ باغ تشدید شده است، الهام علی اف دیروز جمعه در باکو پذیرای یک مقام ارشد آمریکایی بود.

بنا بر گزارش رسانه‌ های باکو، علی اف و اولسن ضمن صحبت درباره روابط بلند مدت و خوب دو جانبه جمهوری آذربایجان و ایالات متحده آمریکا، درباره اوضاع منطقه تبادل نظر کردند.

در گزارش رسانه رسمی جمهوری آذربایجان آمده است: «علی اف و اولسن خاطرنشان کردند که سال آینده (۲۰۲۲) سی‌ اُمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری آذربایجان و آمریکا خواهد بود. طرفین با بیان اینکه دو کشور از همکاری طولانی مدت و موفقیت آمیزی برخوردار هستند، از همکاری مثمر ثمر در زمینه انرژی استقبال کردند. در این دیدار بر علاقه آمریکا به گسترش روابط با جمهوری آذربایجان تاکید شد».

دو طرف در این گفت‌ و‌ گو بر وجود فرصت‌ های جدید برای توسعه و همکاری‌ های منطقه‌ ای تاکید کرده و در مورد چشم انداز همکاری‌ ها به تبادل نظر پرداختند».

گفتنی است، دیدار این مقام ارشد آمریکایی با رئیس‌ جمهور آذربایجان در شرایطی انجام شده که وی هفته گذشته در ایروان با «نیکول پاشینیان» نخست‌ وزیر ارمنستان نیز دیدار کرده بود.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، تمرکز اولسن در سفر به ایروان روابط دو جانبه ایالات متحده و ارمنستان و موضوع قره‌ باغ بوده است.

سفر منطقه‌ ای این مقام ارشد واشنگتن در شرایطی انجام شده که تنها چند روز به یک ساله شدن توافق آتش‌ بس جمهوری آذربایجان و ارمنستان با میانجیگری روسیه باقی است.

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا