آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانروسیهقره باغ

در نشست سه‌جانبه به میزبانی مسکو: پوتین: ایروان و باکو به حل بحران مرزی علاقه‌مند هستند

«ولادیمیر پوتین» در نشست سه جانبه سران کشورهای روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان که در شهر سوچی به میزبانی مسکو برگزار شد، گفت: ایروان و باکو به حل بحران مرزی علاقه‌مند هستند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از اسپوتنیک، نشست سه جانبه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به همراه «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان هم اکنون در شهر سوچی به میزبانی ولادیمیر پوتین در حال برگزاری است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در این نشست سه جانبه گفت: در یک سال گذشته، اقدامات جنگی قابل ملاحظه‌ای در قره باغ انجام نشده است. نشست سه جانبه برای جلوگیری از جنگ در قره باغ لازم است.

میزبان نشست امروز در ادامه اضافه کرد: ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان هر دو به عادی سازی شرایط در مرز دو کشور و حل بحران علاقه مند هستند.

در این نشست، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد: ایروان آمادگی آغاز روند تعیین مرزها با (جمهوری) آذربایجان را دارد؛ موضوع رفع انسداد ارتباطات نیز بسیار مهم است. اوضاع در قره باغ پس از مصالحه (هنوز) به ثبات نرسیده است.

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز در این نشست گفت: باکو از تلاش‌های روسیه برای تعیین مرز میان آذربایجان و ارمنستان حمایت می‌کند و آماده آغاز این فرایند است. مرزهای بین ارمنستان و آذربایجان مشخص نیست،؛ بنابراین، ما بارها علناً اعلام کرده‌ایم که آماده‌ایم یک فرایند تعیین حدود مرزی را فوراً آغاز کنیم.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که از ۶ مهر ماه سال گذشته آغاز شده بود، در آبان ماه با میانجی‌گری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.

به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا