آذربایجاناخبارداغستانروسیهعمومیقفقاز شمالی

درگیری پلیس روسیه و اتباع جمهوری آذربایجان در مرز داغستان

پلیس روسیه با معترضان جمهوری آذربایجان که در نوار مرزی دو کشور در داغستان اسکان داده شده‌اند و اجاره خروج از روسیه ندارند، درگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، کمیته پیگیری قضایی جمهوری داغستان در منطقه قفقاز شمالی روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ۱۰ تن از افراد شرکت کننده در ناآرامی در اردوگاه چادری جمهوری آذربایجان در جنوب داغستان در همین ارتباط دستگیر و ۹ پلیس نیز مجروح شده اند.

گفتنی است شماری از اتباع جمهوری آذربایجان با توجه به بسته شدن مرز این کشور با روسیه از بیش از دو ماه پیش در جنوب داغستان در چادر زندگی می‌کنند.

این افراد که می‌خواهند به کشور خود بازگردند در شبانه روز اخیر دست به اعتراض زده و در جریان زد و خورد با ماموران پلیس، به پنج دستگاه خودرو نیز آسیب زدند.

در بیانیه کمیته پیگیری قضایی جمهوری داغستان شمار افراد شرکت کننده در اعتراض‌ها ۴۰۰ نفر ذکر شده است که از افراد اسکان یافته در یک خوابگاه عمومی و اردوگاه چادری در نزدیکی روستای قوللار در منطقه دربند بودند.

روسیه مدعی است که معترضان تلاش کردند تا بزرگراه «قفقاز» را ببندند اما با مقابله پلیس و ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه روبرو شدند.

در زمان حاضر تحقیقات در مورد این حادثه آغاز شده است و کمیته پیگیری قضایی جمهوری داغستان پرونده کیفری در مورد افراد دستگیر شده گشوده است.

در همین حال خبرگزاری ریانووستی امروز از بازداشت ۹۰ نفر از معترضان در ناآرامی خبر داد.

روسیه به دلیل شیوع بیماری کرونا از ۲۷ ماه مارس مرزهای زمینی را بسته و پروازهای مسافربری نیز متوقف شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا