آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهروسیهعمومیقفقاز جنوبی

درهای باز نشست ۳+۳ به روی گرجستان 

وزیر امورخارجه روسیه گفت: درها به روی گرجستان برای پیوستن به نشست ۳+ ۳ باز است و مقامات تفلیس هنوز به احتمال پیوستن به این تشکل توجه می کنند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه پس از دیدار با آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان گفت: مقامات تفلیس هنوز احتمال پیوستن به تشکل ۳+۳ را مورد توجه قرار می دهند اما غرب برای پیوستن گرجستان مانع تراشی می کند.

لاوروف افزود: «گرجستان هنوز به شرکت در این تشکل فکر می کند. اولین ملاقات صورت گرفته و درها برای تفلیس باز است. اکنون ما بر روی برگزاری جلسه دوم کار می کنیم و غرب فعالانه به تضعیف کردن این ساختار که تازه درحال شکل گیری است می پردازد.

وزیر امورخارجه روسیه خاطرنشان کرد: کشورهای غربی شامل اروپا و آمریکا به دنبال تحمیل شرایط خود در سه کشور منطقه قفقاز جنوبی هستند. غرب به دور از مرزهای خود مستقیما به حمله به ترکیه، ایران و روسیه همسایگان کشورهای قفقاز جنوبی مشغول است. بنابراین لازم نمی دانم که احتمال یا ضرورتی برای گفت و گو با غرب درباره قفقاز جنوبی وجود داشته باشد.

گفتنی است ایده تشکل ۳+۳ از سوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پس از جنگ دوم قره باغ در سال ۲۰۲۰ ارائه شد. این تشکل شامل ۶ کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، روسیه و ایران است تا صلح در منطقه را حفظ کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا