آذربایجاناخبارعمومی

درخواست نخست وزیر جمهوری آذربایجان از سازمان های دولتی بر صرفه جویی در مصرف بودجه

نخست وزیر جمهوری آذربایجان از سازمان‌های مختلف دولتی خواست ضمن استفاده مطلوب و مؤثر از بودجه در هزینه‌های جاری خود صرفه جویی کنند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آپا، علی اسد اف، نخست وزیر جمهوری آذربایجان در نشست بررسی بودجه سال ۲۰۲۱ و عمده شاخص‌های بودجه سه سال آینده جمهوری آذربایجان با تاکید بر ضرورت مطلوب و مثمرثمر بودن هزینه‌ها اظهار داشت: در موراد زیادی در سازمان‌های مختلف هزینه‌های اضافی صرف می‌شود، تعداد کارمندان افزایش و خرید‌های غیرضروری انجام می‌گیرد و قیمت مواد و کالا‌ها و خدمات خریداری شده بیش از قیمت واقعی نشان داده می‌شود.
نخست وزیر جمهوری آذربایجان همچنین از اولویت دادن به واردات در خرید‌ها و صرف بودجه در این زمینه انتقاد کرد و افزود: نهاد‌های مربوطه باید نظارت خود بر هزینه‌های جاری سازمان‌ها را افزایش دهند.
بودجه سال جاری جمهوری آذربایجان با احتساب هر بشکه نفت از ۵۵ دلار بسته شده بود که به دنبال کاهش قیمت نفت و تبعات ناشی از شیوع کرونا و تاثیرات منفی آن بر اقتصاد این کشور در نیمه نخست سال جاری میلادی بودجه مورد بازنگری قرار گرفته و در تنظیم آن قیمت هر بشکه نفت از ۳۵ دلار محاسبه شد.
رکود صنعت گردشگری به عنوان دومین منبع درآمدزای اقتصاد این کشور پس از نفت هم امسال در اقتصاد این کشور تاثیر منفی گذاشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا