آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

درخواست عنصر تبلیغاتچی پان ترکیسم از الهام علی اف برای سفر به تبریز

یکی از عناصر پان ترکیست تبلیغاتچی باکو مدعی شد که حیدر علی اف در سفر به ایران و ورود به فرودگاه مشهد، ابتدا خواستار زیارت قبر نادرشاه افشار شد!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «جهاندار بای اوغلو» از عناصر تبلیغاتچی پان ترکیسم در جمهوری آذربایجان که در تبلیغات ضدایرانی به کار گرفته می شود، خواستار بازدید الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان از شهر تبریز در جریان سفر به ایران شد.

بای اوغلو که وانمود می کند رهنمودهای مقامات ارشد باکو را  بازگویی می کند، گفت: «اگر تهران حسن نیت دارد، رضایت بدهد که  در برنامه سفر ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران به جمهور آذربایجان سفر به شهر گنجه و در برنامه سفر الهام علی اف به ایران، سفر به تبریز نیز گنجانده شود تا ببنیم که آیا تهران به این رضایت خواهد داد؟!

این عنصر تورانچی گفت: «حیدر علی اف بارها سفر خود به ایران را بخاطر مخالفت تهران با سفر وی به تبریز، به تعویق انداخت و نهایتا در برهه ای از سنّ و  سیاست خود موافقت کرد که به ایران سفر کند. حیدرعلی اف این شرط را گذاشت که اگر نمی شود به تبریز سفر کند، سفر به مشهد در برنامه سفرش گنجانده شود. در ایران فکر می کنند که مشهد مقدس است و از مراکز بزرگ فارس گرایی است! اما، حیدر علی اف به محض ورود به فرودگاه مشهد، تاکید کرد که می خواهد قبر نادرشاه را زیارت کند. تهران که نمی خواست حیدر علی اف به تبریز سفر کند، مجبور شد که شرایط را برای زیارت قبر نادرشاه در مشهد توسط حیدر علی اف فراهم کند و حیدر علی اف به زیارت قبر نادرشاه نایل شد!»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا