آذربایجاناخبارعمومیقره باغقره باغ

درخواست علی اف از پاریس برای موضع گیری قاطع در مورد مناقشه قره باغ

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان با تبریک به امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود،  به مناسبت جشن ملی جمهوری فرانسه، از پاریس خواست تا موضع قاطعی در حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از وستنیک قفقاز، در تبریک رئیس جمهوری آذربایجان آمده است: از جانب خود و از طرف مردم آذربایجان، من به شما و از طریق شما به مردم فرانسه گرم‌ترین تبریکات را به مناسبت جشن ملی جمهوری فرانسه ابراز می‌نمایم. روابط جمهوری آذربایجان و فرانسه از سنت‌های حسنه برخوردار است. گام‌هایی که ما برای توسعه و تقویت بیشتر روابط دوستی و همکاری بین کشورهایمان برمی‌داریم، به طور مستقیم این سنت‌ها را غنی‌تر می‌کند.

الهام علی‌اف همچنین اظهار داشت گستره طیف همکاری سودمند میان جمهوری آذربایجان و فرانسه وسیع می‌باشد. وی افزود: ارتباطات سیاسی در بالاترین سطح با تعامل ما در حوزه‌های اقتصادی و انسانی همراه است.

رئیس جمهوری آذربایجان تاکید کرد: با همۀ اینها ما امیدواریم موضع قاطع و عینی از فرانسه و همچنین تلاش‌های شخص شما به عنوان رئیس کمیته گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در حل مسالۀ دردناکی که مردم ما با آن مواجه هستند در درگیری جمهوری آذربایجان – ارمنستان در قره‌باغ ببینیم. درگیری باید مسالمت آمیز و منصفانه، مطابق با هنجارها و اصول حقوق بین المللی، الزامات قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد، با استفاده از مفاد قانون نهایی هلسینکی و در چارچوب تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حل و فصل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا