آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغنخجوان

خط قرمز ارمنستان از زبان پاشینیان

نخست وزیر ارمنستان: صحبت از کریدور خط قرمز ارمنستان است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نیکول پاشینیان نخست‌ وزیر ارمنستان در سخنانی اظهار داشت: «صحبت از عبارتی که شامل «کریدور» به جمهوری آذربایجان باشد برای ارمنستان «غیرقابل قبول» است.»

پاشینیان افزود: «طرف آذربایجانی بارها این سوال را در مورد کریدور از طریق استان “سیونیک” در جنوب ارمنستان که “نخجوان” را به سایر مناطق آذربایجان متصل می‌کند، مطرح کرده است. با این حال، ارمنستان بارها دخالت در مذاکرات برای ایجاد کریدور به آذربایجان را رد و تاکید کرده که تنها با رفع انسداد ارتباطات حمل و نقل در منطقه موافقت کرده است.»

وی ادامه داد: «اصطلاح کریدور برای ما غیرقابل قبول است، برای ما خط قرمز است، زیرا در منطقه ما بر اساس بیانیه سه‌جانبه‌ ای که در ابتدای صحبت‌هایمان به آن اشاره کردم، یک خط قرمز داریم. این کریدور تنها “لاچین” است که قره باغ را به ارمنستان متصل می‌کند.»

نخست وزیر ارمنستان تاکید کرد: «ما در بیانیه سه جانبه خود مفاد دیگری داریم که در مورد باز کردن ارتباطات است. منظور من راه آهن و جاده است و ما آماده ایم، در واقع از هم اکنون در حال بحث بر سر موضوع باز کردن ارتباطات منطقه‌ ای بر اساس اصل احترام متقابل به حاکمیت و تخطی ناپذیری مرزها هستیم.»

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا