آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغویژه

حیله صهیونیستی باکو را  بر سر دو راهی قرار داد!

الکساندر لاپشین، وبلاگ نویس اسراییلی برای دریافت غرامت از جمهوری آذربایجان آن ها را مجبور به واریز پول به بانک جدایی طلبان قره باغ (آرتساخ بانک) کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سایت اوراسیا  به نقل از “سلام نیوز” خبر داد الکساندر لاپشین، وبلاگ نویس اسراییلی که در سال های گذشته بخاطر نقض مرزهای قانونی جمهوری آذربایجان و حمایت از ارامنه جدایی طلب قره باغ، دستگیر و در باکو زندانی شده بود، پس از عفو توسط حاکمیت جمهوری آذربایجان، به دادگاه حقوق بشر اروپایی شکایت کرده و حکم دریافت غرامت از باکو را اخذ کرده بود، باکو را مجبور به واریز پول به بانک جدایی طلبان قره باغ کرده است!

این اسراییلی عفو شده توسط الهام علی اف، در حیله ای صهیونیستی، شماره حساب خود در “آرتساخ بانک”، بانک جدایی طلبان قره باغ را برای واریز جریمه دولت جمهوری آذربایجان در اختیار باکو قرار داده است!

دادگاه حقوق بشر اروپا براساس ماده 2 کنوانسیون حقوق بشر اروپایی باکو را به پرداخت 30 هزار یورو جریمه به اتهام نقض حقوق الکساندر لاپشین محکوم کرده است. لاپشین خواهان واریز این پول توسط باکو به “آرتساخ بانک” شده است.

دادگاه جمهوری آذربایجان در سال 2017 این وبلاگ نویس اسراییلی را بخاطر سفر به قره باغ، به عبور غیرقانونی و نقض مرزهای جمهوری آذربایجان به سه سال زندان محکوم کرده بود که بعدا به علت اسراییلی بودن مورد عفو رییس جمهوری آذربایجان قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا