آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

حمایت روس ها از الحاق مناطق جدید به روسیه

75 درصد روس‌ها از پیوستن مناطق جدید به ترکیب فدراسیون روسیه حمایت می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نظرسنجی انجام شده از سوی مرکز تحقیقات افکار عمومی سراسری نشان داده است که سه چهارم از شهروندان روس (75 درصد) نسبت به پیوستن مناطق دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون به ترکیب فدراسیون روسیه واکنش مثبتی نشان دادند. نتایج این نظرسنجی عصر روز سه شنبه در سایت این مرکز منتشر شد.

طبق این اطلاعات، 75 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی از پیوستن مناطق آزاد شده در خاک اوکراین به روسیه حمایت کردند. 12 درصد از شهروندان به این سؤال پاسخ خنثی (بی تفاوت) و 11 درصد پاسخ منفی دادند.

این گزارش می‌افزاید: «روس‌ها از برگزاری همه‌پرسی در دو جمهوری مردمی دونتسک و لوهانسک، و مناطق آزاد شده زاپروژیا و خرسون آگاهی کامل داشته و 96 درصد آنها بطور دقیق یا تا حدودی اخبار مربوط به آن را  دنبال می‌کردند.»

همچنین در این نظرسنجی روشن شده که 77 درصد از روس‌هایی که از همه پرسی مطلع شده‌ اند، نسبت به عدم وجود تخلف در جریان رای‌گیری ابراز اطمینان کرده‌ اند و 12 درصد دیگر پاسخ به این سوال برایشان دشوار بود.

علاوه بر این، 83 درصد از شهروندان مطمئن هستند که روسیه باید از سرزمین های آزاد شده در اوکراین حتی در صورت بروز عواقبی در روابط با  سایر کشورها محافظت کند. 11 درصد آنها نظری مخالف داشتند و 6 درصد دیگر پاسخ دقیق به این سئوال را دشوار دانستند.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا