آخرین اخباراخبارایرانروسیهعمومی

حضور ناوهای ایرانی در بزرگترین رژه نیروی دریایی روسیه

بزرگترین رژه گرامیداشت روز نیروی دریایی روسیه با شرکت دهها کشتی جنگی از جمله دو ناو ایرانی در سنت پترزبورگ برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در رژه دریایی سن پترزبورگ، ۵۴ فروند کشتی جنگی شامل ناو، ناوشکن، ناوچه موشک‌انداز، زیردریایی‌ های اتمی و دیزلی ۴۸ فروند شکاری و بمب افکن و بالگرد تهاجمی و شناسایی شرکت داشتند.

رژه عظیم دریایی روسیه به مناسبت سیصد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس ناوگان دریایی روسیه در رودخانه نوا که از شهر سن پترزبورگ عبور می کند، برگزار شد.

گفتنی است، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه و جمعی از معاونان نیروی دریایی، اعضای هیات ایران در مراسم رژه امسال بودند.

ناو سهند و ناو بندر مکران از ناو گروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پس از طی مسافتی حدود ۱۴ هزار مایل دریایی و عبور از اقیانوس اطلس و مناطق راهبردی، در خلیج فنلاند به این رژه دریایی پیوسته‌ اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی عصر دیروز در بدو ورود به سنت پترزبورگ، حضور ناوهای سهند و مکران در این رژه را رویدادی تاریخی عنوان کرده و اظهار داشت: «این موفقیت به معنای باز شدن دروازه‌ های دریاهای شمال و فنلاند به روی ناوگان ارتش جمهوری اسلامی ایران است.»

امیر دریادار حسین خانزادی افزود: «این ناوها در این مسیر طولانی وارد مناطقی راهبردی در جهان شدند که تاکنون سابقه نداشته است.»

وی که به دعوت وزیر دفاع روسیه و برای شرکت در رژه دریایی این کشور به سنت‌ پترزبورگ سفر کرده است، ادامه داد: «حرکت بزرگ ناو های ایرانی از چند ماه پیش آغاز شد و اکنون، خود را به دریای فنلاند و آب‌ های سنت‌ پترزبورگ رسانده‌ اند.»

یادآور می شود، قرار است دریادار خانزادی در این سفر با مقامات عالی رتبه نظامی و دفاعی روسیه و همتایان خود از کشورهای شرکت کننده دیدار و ملاقات داشته باشد.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا