آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

حضور روسیه در نشست کشورهای همسایه افغانستان در تهران

ضمیر کابولوف نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان از مشارکت روسیه در نشست کشورهای همسایه افغانستان در تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، کابولوف که ریاست اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه را برعهده دارد امروز دوشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت که روسیه در کنفرانس افغانستان در ایران که روز ۲۷ ماه اکتبر برگزار خواهد شد، شرکت می کند.

وی افزود: «مقدمات سخنرانی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این کنفرانس فراهم می شود.»

نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان روز چهارشنبه هفته آتی فرصتی برای معرفی قابلیت‌ های «سیاست همسایگی» برای باز کردن گره هایی است که مردم منطقه با آنها مواجه هستند و طبیعتا ایران با کمک همسایگان افغانستان همه امکانات خود را برای موفقیت نشست چهارشنبه بکار خواهد گرفت.

پیش از این، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته بود که تهران ۵ آبان برابر با ۲۷ اکتبر میزبان نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان خواهد بود.

خطیب زاده در این باره گفت: «در تهران میزبان وزرای خارجه کشورهای همسایه (۶ کشور همسایه افغانستان به اضافه روسیه) افغانستان به صورت حضوری خواهیم بود. این نشست یک روزه خواهد بود. دستور کار نشست تهران ادامه گفت‌ و گوهایی است که در دور اول به صورت مجازی برگزار شد. محور مذاکرات این نشست کمک به تشکیل دولت فراگیر و برقراری صلح و ثبات در افغانستان متمرکز خواهد بود.»

یادآور می شود، هفته گذشته نیز نشست مسکو که با حضور نمایندگان ۱۰ کشور از جمله ایران درباره افغانستان برگزار شد با صدور بیانیه‌ ای به کار خود پایان داد.

شرکت‌ کنندگان در نشست مسکو که روز چهارشنبه برگزار شد در بیانیه‌ ای مشترک ضمن تأکید بر احترام به حاکمیت و استقلال افغانستان بر تمایل مشترک شان برای ترویج امنیت در افغانستان و نقش‌ آفرینی در ثبات منطقه‌ ای تأکید کردند.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا