آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم: مردم جمهوری آذربایجان در قلب ما جا دارند

امام جمعه تبریز با اشاره به ارتباط قوی بین مردم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و وجود اشتراکات دینی و فرهنگی بین دو کشور تاکید کرد: تنش بین کشورهای اسلامی و اختلاف بین مسلمانان به نفع استکبار جهانی و رژیم غاصب صیهونیستی خواهد بود و لذا باید حواسمان جمع باشد؛ اصلا مگر می‌شود مردم ایران و جمهوری آذربایجان از یکدیگر جدا شوند در حالی‌که مردم آذربایجان در قلب ما جا دارند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته‌ی تبریز با اشاره به اتفاقات اخیر در کشورهای همسایه گفت: موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران باید توسط دستگاه دیپلماسی اعلام شود که مواضع بسیار خوبی نیز گفته شده است و ما به‌عنوان نماینده‌ی مردم تبریز و آذربایجان اعلام می‌کنیم که برای حل مشکلات باید با عقلانیت پیش برویم.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دانشگاه افسری سپاه پاسداران و تاکید ایشان بر لزوم حفظ امنیت کشورها با اتکا به خود، خطاب به کشورهای همسایه گفت: همسایگان ما باید حق همسایگی را رعایت و خودشان امنیت کشورشان را  تامین کنند و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، اکنون امنیت بسیاری از کشورهای اروپایی و برخی کشورهای آسیایی عاریه‌ای است اما نمی‌شود امنیت را به واسطه بیگانگان تامین کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم متذکر شد: اگر همسایگان ما دقت می‌کردند، فرمایشات رهبر انقلاب بسیار دلسوزانه و خیرخواهانه و در واقع خطاب به کلیه‌ی کشورها بود که مواظب امنیت خود باشند.

وی همچنین با قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر برگزاری رزمایش‌های اخیر، گفت: پیام این رزمایش‌ها صلح و دوستی برای دوستان و هشدار به بیگانگان مخصوصا فتنه‌گری‌های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بود و ما حمایت خود از نیروهای مسلح کشورمان را اعلام کرده و اجازه‌ی هیچ‌گونه تغییر ژئوپولوتیک در منطقه را به هیچ کشوری نخواهیم داد و به همسایگان خود توصیه می‌کنیم که مواظب فتنه انگیزی‌های اسرائیل غاصب و آمریکای جهانخوار باشند.

ایشان در خصوص انتشار خبر بسته شدن دفتر وابسته به رهبر انقلاب در باکو در بعضی رسانه ها نیز گفت: دفتر وابسته به رهبر انقلاب در باکو بسته نیست و نماینده رهبری در باکو همچنان به مراجعات مردمی رسیدگی می‌کند و ما امیدواریم با رفع موانع کرونایی، شاهد بازگشایی حسینیه باکو نیز باشیم که به‌خاطر رعایت پروتکل‌ها بسته شده بود.

نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در پایان سخنان خود تاکید کرد: مردم غیرتمند آذربایجان همواره مطیع اوامر رهبر انقلاب بوده و بدون افراط و تفریط طبق دستورات ایشان حرکت خواهند کرد و برای حراست از خاک پاک ایران همیشه هوشیار و تابع دستورات رهبر خواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا