آذربایجاناخبارعمومی

حاج ایلقار ابراهیم اوغلو: راهپیمایی اربعین، اعلام آمادگی انسان ها برای ظهور ولی عصر (عج) است

حاج ایلقار ابراهیم اوغلو، «رهبر جمعیت دینی جمعه» جمهوری آذربایجان راهپیمایی میلیونی اربعین را اظهار آمادگی انسان ها برای ظهور ولی عصر (عج) توصیف و اظهار امیدواری کرد مردم جمهوری آذربایجان نیز در تمدن جدید اسلامی جایگاه و نقش شایسته خود را خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حاج ایلقار ابراهیم اوغلو در همایش «کربلا؛ فلسفه مبارزه» در باکو گفت: بعثت که پیام خداوند متعال را به بشریت ابلاغ کرد، غدیر خم که حلقه اتصال زمین و آسمان است و ولایت الهی را ابدی کرد، عاشورا که اسلام را برای ابد زنده و تا روز قیامت بیمه کرد، و نهایتا راهپیمایی اربعین که هم زیارت امام حسین (ع) است و هم آن حضرت را به دنیا معرفی می کند و هم زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) است، حلقه های به هم پیوسته مراحل انسان سازی هستند.
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو گفت: هر کس در راهپیمایی اربعین شرکت می کند، در تعجیل ظهور مولایمان، امام زمان (عج) نقش ایفاء می کند. آفرین بر انسان هایی که در سال جاری نیز برای شرکت در راهپیمایی اربعین آماده می شوند. در وطن ما جمهوری آذربایجان نیز دستکم ۲۵ هزار نفر برای حضور در راهپیمایی اربعین حضور خواهند داشت.
«رهبر جمعیت دینی جمعه» جمهوری آذربایجان افزود: راهپیمایی اربعین، در واقع آماده شدن برای ظهور امام زمان (عج) است. با ظهور مولا تمامی استعدادهای انسانیت محقق خواهد شد.
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو گفت: مراکز علمی صهیونیست نیز تحقیقی درباره علت زنده ماندن اسلام برغم تمامی فشارها بر آن انجام داده اند و برای درک این موضوع ۴۰۰ مقاله بررسی کرده اند و براساس بررسی آن ها به این نتیجه رسیده اند که مسلمانان با داشتن قیام حسینی و عاشورا هر لحظه حاضرند برای زندگی عزتمندانه شهادت را بپذیرند. محققان صهیونیست افزوده اند که اگر فقط باور مسلمانان به قیام بود، شاید می شد همانند سایر قیام ها آن را سرکوب کرد، اما معتقدان به اصل ولایت و امامت، قیام حسینی برای حفظ ارزش هایشان را در درون فرهنگ انتظار ظهور، به فرهنگ عمومی و سبک زندگی خود وارد کرده اند. این محققان به این نتیجه رسیده اند اسلام سرخ و اسلام سبز، اسلام را زنده نگه داشته است. مسلمانان حقیقی برای شهید شدن نیز حاضرند و در مرحله بعد با سازندگی، در عرصه فرهنگ و علم و خلاقیت و تمامی صحنه های انسانی برای مقاومت آمادگی دارند.
«رهبر جمعیت دینی جمعه» جمهوری آذربایجان دعا کرد: خداوند این لیاقت را نصیب همه مان بکند که ما نیز به عنوان یک ملت در تمدن جدید اسلامی در حال تاسیس، جایگاه شایسته خود را بیابیم.
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو افزود: در این معنا، انسان ها در جمهوری آذربایجان به دو بخش تقسیم می شوند؛ یک بخش، آنهایی هستند که هویت اسلامی دارند و به این هویت اسلامی خود افتخار می کنند و یک بخش دیگر آنهایی که بخاطر هویت اسلامی خود خجالت می کشند و ما برای هدایت آنها نیز دعا می کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا