آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

حاج ایلقار ابراهیم اوغلو: امامت نماینده ولی فقیه در نماز جماعت مسجد شوشا پیام معنوی عظیمی است

رهبر جمعیت دینی جمعه جمهوری آذربایجان اقامه نماز جماعت به امامت نماینده رسمی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسجد شوشا را موفقیتی بزرگ برای جمهوری آذربایجان توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حاج ایلقار ابراهیم اوغلو در گفتگوی زنده تصویری با «مساوات تی وی» اظهار داشت: « ایرادگیری برخی ها به امامت جناب آقای حجت الاسلام سید علی اکبر اجاق نژاد بر نماز جماعت در مسجد شوشا به رغم حضور شیخ الله شکور پاشا زاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز در این نماز جماعت، ناشی از بی سوادی است. این یک موضوع معنوی است. موضوعات علمی و معنوی، فراتر از مرزها قرار دارند. در این موضوعات، پروتکل های عادی دیپلماتیک نمی توانند مطرح باشند. »

حاج ایلقار ابراهیم اوغلو افزود: « در حالی که سفرای سه دولت آمریکا، روسیه و فرانسه از سفر به شوشا خودداری کردند، امامت جناب سید علی اکبر اجاق نژاد، نماینده حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای بر نماز جماعت در مسجد شوشا، بهترین پیام به ارامنه در کل جهان بود که این مکان، خاک اسلام و متعلق به جمهوری آذربایجان است که از اشغال آزاد شده و اکنون نیز حرکت عبادی در آنجا انجام می شود. این، پیام معنوی عظیمی است.»

رهبر جمعیت دینی جمعه جمهوری آذربایجان، امامت نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی بر نماز جماعت در شوشا را با توجه به اهمیت و جایگاه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در جهان اسلام و همچنین در خارج از جهان اسلام در میان جریان ضد آمریکایی و ضد جهانی سازی و مستقل در دنیا مهم توصیف کرده و گفت : « همانطور که در جهان مسیحیت، حتی غیر کاتولیک ها نیز پاپ را راهنمای خود می دانند، در کل جهان اسلام و حتی جهان غیرمسلمان، صدها میلیون نفر انسان، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای را راهنمای معنوی خود می دانند و چشم به او دارند. وقتی نماینده رسمی او در پیشاپیش حرکت عبادی در شوشا قرار می گیرد، این حرکت، موفقیت معنوی فوق العاده ای برای جمهوری آذربایجان است. برخی ایرادگیری ها به آن نیز ناشی از ضعف زاویه دید است.»

حاج ایلقار ابراهیم اوغلو تصریح کرد: « برخی ها تمایل دارند که ایران هراسی در جمهوری آذربایجان همواره وجود داشته باشد. اما، صلاح جمهوری آذربایجان در این است که با دو کشور برادر و مسلمان و همسایه خود یعنی ترکیه و ایران و همچنین با روسیه به عنوان یک کشور همسایه بزرگ، روابط نزدیک داشته باشد. هر سیاستی غیر از این برای جمهوری آذربایجان، ماجراجویی است. ما با این نوع ماجراجویی ها، طی یک قرن گذشته همواره اراضی خود را از دست داده ایم و دیگر فرصتی برای ماجراجویی و آزمایش نداریم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا