آذربایجاناخبارایرانعمومی

جهانگیرزاده: امیدواریم تسهیلات صدور ویزا در مرزهای زمینی ایران و جمهوری آذربایجان فراهم شود

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با اشاره به توسعه روابط گردشگری میان ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: در دو سال گذشته هیچ شکایتی از گردشگران ایرانی در جریان سفرشان به آذربایجان نشنیده‌ام و این نشان‌دهنده جدیت این کشور در جذب گردشگران ایرانی است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جواد جهانگیرزاده در دومین همایش تخصصی گردشگری ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: ما به دنبال آن هستیم تا آذربایجان را به عنوان پایگاهی برای اعزام گردشگران به سایر کشورها قرار دهیم. بدون تردید افزایش شمار گردشگران ایرانی در آذربایجان حاکی از تلاش جدی شرکت‌های گردشگری این کشور است.

وی ادامه داد: اعطای ویزای فرودگاهی و لغو صدور ویزا در نخجوان، اقداماتی قابل تقدیر و تشکر است. امیدواریم تسهیلات و همکاری برای صدور ویزا در مرزهای زمینی دو کشور به زودی فراهم شود.

سفیر کشورمان در باکو تصریح کرد: در دو سال گذشته هیچ شکایتی از گردشگران ایرانی در آذربایجان نشنیده‌ام و این نشان‌دهنده جدیت این کشور در جذب گردشگران ایرانی است.

جهانگیرزاده گفت: همه ما ابزاری برای نزدیکی دو ملت هستیم که دارای حوزه‌های مشترک تمدنی، فرهنگی و مذهبی چندین هزار ساله هستند.

همچین فواد نریف، رئیس سازمان توریسم جمهوری آذربایجان در سخنانی گفت: روابط اقتصادی و گردشگری دو کشور دوست و همسایه در سال‌های اخیر به‌طور مستمر گسترش یافته است و فرصت‌های زیادی در این رابطه وجود دارد. صنعت گردشگری در آذربایجان در حال تبدیل شدن به جایگزینی برای صادرات نفت است. اصلاحات گسترده‌ای نیز در سطح دولت در این زمینه در حال انجام است.

وی گفت: آذربایجان از کشورهای باثبات و امنیت در جهان است و چندین سال است که ما میزبان مسابقات و مراسم‌های جهانی هستیم.

این مقام آذربایجانی تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ هزار نفر در سال گذشته به جمهوری آذربایجان سفر کرده‌اند و ایران رتبه اول گردشگران به کشور ما را دارد؛ به‌ویژه در ایام نوروز شاهد افزایش میزان گردشگران ایرانی هستیم. تدابیری برای تسهیل سفر گردشگران ایرانی در زمینه ویزا، گذرگاه‌های مرزی و غیره در حال انجام است و از تاریخ دسامبر ۲۰۱۹ ایرانی‌ها می‌توانند بدون ویزا به جمهوری خودمختار نخجوان سفر کنند.

نریف با اشاره به انتخاب شهر «قبله» به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۲۰، گفت: قرار است یازدهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای سازمان همکاری اسلامی در این شهر برگزار شود و از وزیر گردشگری ایران و دیگر مقامات برای شرکت در این مراسم دعوت کرده‌ایم.

وی از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان انجمن آژانس‌های گردشگری ایران و جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: بر اساس مذاکراتی که با آقای مونسان داشتیم، این تفاهم‌نامه امروز به امضا می‌رسد. ما اطمینان داریم گسترش این همکاری‌ها به بهبود روابط دو کشور در همه زمینه‌ها می‌انجامد.

وی گفت: به منظور سرعت بخشیدن به روابط گردشگری دوجانبه، برنامه اجرایی و طرح فعالیت برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۳ تهیه شده است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا