آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومیویژه

جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان خواهان آزادی سریع حاج الهام علی اف از زندان شد  

جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان محاکمه حجت الاسلام حاج الهام علی اف، جانشین رهبر حزب اسلام این کشور را ساختگی و غیرقانونی دانست و خواستار آزادی سریع وی از زندان شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از صفحه شخصی حاج الچین قاسم اف، معاون جنبش اتحاد مسلمانان در فیسبوک، این جنبش با صدور بیانیه ای تاکید کرد: « هر اندازه هم قوانین مصوب شده باشند و هر اندازه نیز  تعهدات حقوقی پذیرفته شده باشند، متاسفانه باید متذکر شویم که دادگاه ها در کشورمان هنوز هم با از دست دادن آزادی خود، به فعالیت بر اساس سفارش ادامه می دهند. یکی از این روندهای دادگاهی سفارشی نیز این روزها به پایان می رسد. در فرایند بازجویی و دادگاهی که بیش از یک سال طول کشید، دادستان دولتی برای حاج الهام علی اف، جانشین حزب اسلام 18 سال مجازات حبس درخواست کرده است. بی هیچ تردیدی، در دادگاهی که برای هفته آینده در نظر گرفته شده است، صدور حکم محرومیت از آزادی براساس اتهامات سنگین، منتظره است. ما به عنوان کسانی که واقعیت تلخ اتهامات ساختگی سنگین را با وجودمان تجربه کرده ایم، صدور حکم سفارشی زندان و تلخی محروم کردن انسان از بخش عظیمی از عمرش را به وجدان خود قضات واگذار می کنیم. اما، با تاکید بر اینکه این رفتار در هیچ چهارچوب حقوقی نمی گنجد، اعلام می کنیم که ما اتهامات علیه حاج الهام علی اف را بی اساس می دانیم و باور داریم که او هیچ گناهی ندارد.»

جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان افزوده است : « حاج طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان با ابراز خشم و انزجار از این واقعه، تاکید می کند که خیانت به هیچ وجه با سیمای معتقد و اخلاق مدار این فعال حزبی هیچ انطباقی ندارد و این حبس ها نیز سفارشی دیگر هستند.»

گفتنی است حاج طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان و دکتر حاج محسن صمدوف، رهبر حزب اسلام آذربایجان از سال ها پیش به اتهامات واهی به حبس های طولانی مدت محکوم شده اند.

حجت الاسلام حاج الهام علی اف، جانشین رهبر حزب اسلام نیز بیش از یک سال است که به اتهامی واهی دستگیر و زندانی شده است و در اواخر روند بازجویی و محاکمه غیرقانونی وی، دادستان از قاضی خواسته است 18 سال حبس برای وی صادر کند.

همچنین حجت الاسلام حاج آبگل سلیمانوف، موسس اتحادیه ارزش های ملی – معنوی و حاج الشن مناف اف، از کارشناسان اسلام اصیل در جمهوری آذربایجان، از سال ها پیش به اتهامات واهی از قبیل خیانت به کشور در حبس به سر می برند.

اتهام “خیانت به میهن” و “جاسوسی برای کشور خارجی”، از جمله اتهامات واهی است که دولت جمهوری آذربایجان به روحانیون شیعی و مبلّغان اسلام اصیل در این کشور وارد و آنها را زندانی می کند.

این درحالیست که سران جریان وهابی وابسته به سعودی و نیز مبلّغان جریان نورچی های وابسته به ترکیه و نحله ها و جریان های فکری و ظاهرا مذهبی متصل به آمریکا و انگلیس و حتی کریشناهای هندی و بهائیان و سایر فرقه های انحرافی در جمهوری آذربایجان آزادانه در فعالیت هستند.

در این میان، به یهود و صهیونیسم نیز موقعیت و رسمیتی نظیر اداره مسلمانان قفقاز که متولی رسمی امور دینی در جمهوری آذربایجان است، اعطاء شده است.

 همچنین دولت جمهوری آذربایجان برای جلوگیری از احیاء و رشد اسلام اصیل و تشیع در جمهوری آذربایجان روابط بسیار گرمی با واتیکان برقرار کرده است و در سال های اخیر گوردخمه های واتیکان به هزینه بنیاد حیدرعلی اف جمهوری آذربایجان مرمت شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا