آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

جمهوری آذربایجان خواهان پذیرش واقعیت جنگ ۴۴ روزه از سوی ارمنستان شد

جمهوری آذربایجان از ارمنستان خواست تا واقعیتی را که در نتیجه جنگ ۴۴ روزه میان دو کشور به وجود آمده است، بپذیرد و از «اقدامات تهاجمی و سیاست‌های بدخواهانه» خودداری کند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیخان حاجی زاد، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در ارتباط با بیانیه وزارت خارجه ارمنستان گفت: توصیف بازگشت آوارگان آذربایجانی به خانه هایشان به عنوان «نقض» بیانیه سه جانبه و اظهار عباراتی مانند «استقرار غیرقانونی» یکی دیگر از نمونه‌های بارز ریاکاری ارمنستان است.

حاجی‌زاده گفت: ارمنستان با اشغال اراضی آذربایجان به مدت نزدیک به ۳۰ سال، قوانین بین‌المللی و چهار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض، حدود یک میلیون آذربایجانی را با اتکا به زور از سرزمین‌های خود آواره و تمام آثار تاریخی و مذهبی آذربایجان را به‌ طور بی‌ رحمانه‌ ای تخریب کرده است.

وی افزود: این بیانیه وزارت خارجه ارمنستان نشان دهنده تبعیض نژادی و نفرت پراکنی از سوی این کشور است.

این دیپلمات آذری همچنین گفت: بیانیه ایروان با اشاره به شهرک‌های آذربایجانی با «نام‌های خیالی» نمونه دیگری از ادعاهای ارضی ارمنستان علیه آذربایجان است.

در این بیانیه آمده است که ادعای ارمنستان مبنی بر عدم علاقه آذربایجان به توافقنامه صلح «یک نمونه آشکار دیگر از فریبکاری از سوی این کشور است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا