آذربایجاناخبارایرانعمومی

جمهوری آذربایجان خواستار سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در پروژه ریلی رشت-آستارا

مدیر عامل راه آهن ایران با اشاره به تأکید طرف‌های ایرانی و آذری بر تکمیل خط ریلی رشت به آستارا گفت: جمهوری آذربایجان خواستار سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در این پروژه است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سعید رسولی مدیر عامل راه آهن ایران در حاشیه بازدید از پایانه ریلی آستارا گفت: پروژه ریلی آستارا به رشت قرار بود با تامین مالی کشور‌های خارجی انجام شود که تاکنون انجام نشده و با توجه به اهمیت این پروژه و کریدور شمال-جنوب تصمیم بر این شدکه قطعه اول به طول حدود ۴۰ کیلومتر توسط ایران انجام شود.

او با بیان اینکه ارزیابی‌ها در این زمینه شروع شده و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در گیلان کار خود را آغاز کرده و مشغول ارزیابی اراضی هستند، گفت: امیدواریم با اتصال خط ریلی رشت به آستارا و احداث کامل پایانه ریلی آستارا سهم جابه جایی بار ریلی کشور به ویژه در کریدور ترانزیتی شمال- جنوب افزایش یابد.

رسولی با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان خواستار سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در پروژه ریلی آستارا به رشت است، افزود: طرف آذری پیگیر تامین مالی این پروژه است.

مدیر عامل راه آهن ایران با بیان اینکه در جلسه امروز با نمایندگان طرف آذری در آستارا و همچنین پیمانکار، نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، مشاور ساخت، دستگاه‌های اجرایی فعال در پایانه ریلی آستارا از جمله گمرک و فرمانداری آستارا در مورد مسائل فنی تبادل نظر شد، تصریح کرد: مقرر شد بخشی از کار‌ها که سبب بهبود شرایط بهره برداری و تسهیل ترافیک جاده گردنه حیران می‌شود در اولویت قرار گیرد.

او گفت: در این جلسه پیمانکار موظف شد هر چه سریعتر سکو‌های تخلیه، بارگیری و امکانات تخلیه و بارگیری کالا در پایانه ریلی آستارا را فراهم کند.

رسولی گفت: وزیر راه و شهرسازی بر اتمام هر چه سریعتر این پروژه تاکید دارد.

او با بیان اینکه قطعه رشت به آستارا به طول ۱۶۰ کیلومتر تنها حلقه مفقوده کریدور شمال – جنوب است و برای ایران و کشور‌های این مسیراهمیت اقتصادی بسیاری دارد، افزود: به احداث کامل کریدور‌های ریلی کشور به ویژه کریدور شمال- جنوب و خط ریلی آستارا به رشت در سیاست‌های توسعه‌ای و اقتصادی کشور تاکید بسیار شده است.

مدیر عامل راه آهن ایران با اشاره به اینکه پایانه ریلی آستارا در حال احداث است و همزمان با ساخت بهره برداری از آن آغاز شده و کارگاه فعال است، گفت: مشکلات موجود در پایانه ریلی آستارا همگی رفع خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا