آذربایجاناخبارایرانقره باغ

جمهوری آذربایجان از مواضع رهبر انقلاب درباره مناقشه قره باغ تقدیر کرد

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: ما از اظهارات رهبر جمهوری اسلامی ایران آیت الله سید علی خامنه ای در مورد درگیری ارمنستان و جمهوری آذربایجان و پشتیبانی ایشان از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان قدردانی می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز،در بیانیه وزارت خارجه آذربایجان افزوده شده:

” آیت الله سید علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه “تمام مناطق اشغال شده جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان باید آزاد و به این کشور بازگردانده شود” بار دیگر حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از موضع بحق جمهوری آذربایجان بر اساس حقوق بین الملل را نشان دادند”.
در ادامه این بیانیه آمده است: “ما از تلاش و ابتکار عمل ایران برای حل مناقشه جمهوری آذربایجان و ارمنستان، از جمله آماده کردن طرح پیشنهادی صلح که توسط سید “عباس عراقچی ” فرستاده ویژه رئیس جمهوری ایران در سفر به باکو ارائه شد قدردانی می کنیم. ما بر این باوریم که روابط ما بین کشورهایمان که بر پایه ریشه های تاریخی بنا شده است، در آینده نیز با موفقیت گسترش خواهد یافت و این روابط در خدمت تأمین صلح، ثبات و رفاه در منطقه خواهد بود. “

پیشتر ، «خلف خلف اف» معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی در باکو، مراتب قدردانی دولت و ملت جمهوری آذربایجان را از بیانات رهبر معظم انقلاب اعلام و بر دوستی و برادری دو کشور همسایه تاکید کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا