آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

جاسوسی اسرائیل از مقامات جمهوری آذربایجان

نرم افزار جاسوسی «پگاسوس» رژیم صهیونیستی برای شنود تلفن همراه معاون اول الهام علی اف و بیش از یک هزار روزنامه نگار و مقامات عالی رتبه دولتی این کشور نیز استفاده شده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از کانال «آزاد سوز»، مرکز روزنامه نگاران پژوهشگر مبارزه کننده با فساد مالی در جمهوری آذربایجان اعلام کرد، در میان قربانیان برنامه جاسوسی شرکت اسراییلی «ان اس او» با نام «پگاسوس»، اسامی مهربان علی اوا، همسر و معاون اول رییس جمهور آذربایجان و همچنین آنار علی اکبر اف، دستیار ارشد مهربان علی اوا نیز به چشم می خورد.

براساس این گزارش، برنامه جاسوسی «پگاسوس» توسط سازمان بسیار مخفی «سرویس حفاظت دولت» به ریاست ژنرال بیگلر ایوب اف که محافظت از ریاست جمهوری آذربایجان را نیز به عهده دارد، برای کنترل افراد مورد نظر به کار گرفته شده است.

در میان مقامات عالی رتبه همچنین نام رونق عبدالله اف، رییس شرکت دولتی نفت و چند تن از معاونان و دستیاران او و کمال الدین حیدر اف، وزیر شرایط فوق العاده جمهوری آذربایجان و ده تن از معاونان و مدیران کل «سرویس امنیت دولتی» این کشور نیز به چشم می خورد.

در میان روزنامه نگاران قربانی برنامه جاسوسی اسراییلی «پگاسوس» در جمهوری آذربایجان علاوه بر روزنامه نگاران منتقد سرشناس، روزنامه نگاران تبلیغ کننده حاکمیت جمهوری آذربایجان نظیر رئوف عارف اوغلو، سردبیر ینی مساوات، عین اله فتح اله اف، سردبیر سایت و یرتوالاذ و میر شاهین آقایف، مدیر و سردبیر شبکه خبری «رئال تی وی» نیز به چشم می خورد.

در میان روزنامه نگاران منتقد شاخص نیز اسامی میهمان علی اف، رییس خبرگزاری توران، خدیجه اسماعیل، از خبرنگاران و سر دبیران بخش آذری رادیو آزادی آمریکا، واحد مصطفی اف، رییس شبکه تلویزیونی منحل شده آ.ان.اس، آرزو عبداله اوا، خبرنگار مستقل و ده ها خبرنگار دیگر نیز به چشم می خورند.

روزنامه ینی مساوات برای رد این گزارش، با سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان تماس گرفته و مقامات این سرویس نیز استفاده از نرم افزار پگاسوس برای شنود تلفن های روزنامه نگاران مخالف را رد کرده اند و گفته اند اگر از چنین برنامه ای استفاده کنیم، ابتدا آن را برای شنود دشمنان ارمنی به کار می گیریم و اگر نام هیچ فرد ارمنی در میان شنود شدگان وجود ندارد، این نشان می دهد که این فهرست ساختگی است!

گفتنی است پیش تر شواهد و مدارکی در خصوص شنود شخص الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان و خانواده اش توسط سازمان جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی نیز منتشر شده است.

طی سه دهه اخیر سازمان جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی حضور گسترده ای در جمهوری آذربایجان داشته و در ساختارهای مختلف جمهوری آذربایجان نفوذ کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا