آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانعمومی

تیگران آتانسیان: برای توقف فعالیت بنیاد سوروس در ارمنستان به دادگاه مراجعه کنیم

تیگران آتانسیان از وکلای برجسته ارمنستان اعلام کرد ما تصمیم گرفته ایم برای توقف فعالیت بنیاد سوروس در ارمنستان به دادگاه مراجعه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، تیگران آتانسیان در صفحه فیس بوک خود نوشت: بنیاد جامعه باز یا بنیاد سوروس که توسط جورج سوروس، الیگارش فاسد، تأمین مالی می شود، بذر تفرقه و نابودی را در سراسر جهان می کارد و جوامع را به اقلیت هایی تقسیم کرده و عدم تحمل پذیری را میان آنها بوجود می آورد.»

وی خاطرنشان کرد: « برای مثال وضعیت ارمنستان به وضوح نشان می دهد که در واقع این بنیاد و ذینفعان آن یعنی سوروسی ها، از هدف واقعی که ساختن یک جامعه مدنی است، فاصله بسیاری دارند. هدف واقعی این بنیاد، نابودی عملی یک حکومت خاص برای اهداف سیاسی حساب شده و گسترده اش است.

تیگران آتانسیان افزود: بسیاری از شما به یاد دارید که چگونه قبل از به اصطلاح”انقلاب” ارمنستان “فعالان حقوق بشر سوروس ” سر هر موضوعی سر و صدا به راه می انداختند. مثلاً در مورد نقض واقعی یا ادعایی حقوق بشر چه غوغایی در مطبوعاتی که توسط آنها ایجاد یا کنترل می شود به راه می انداختند.

اینگونه به نظر می‌رسید که این افراد واقعاً به ایده‌هایی که در هر فرصت یا در هر لحظه ای که پیش می آمد بیان می‌کردند اعتقاد داشتند. البته افرادی که دارای تفکر تحلیلی بودند حتی در آن زمان متوجه شده بودند که ایده های آنها فقط یک پوشش است، به این معنی که هدف واقعی کاملاً متفاوت است.

با این حال، تقریباً هیچ کس باور نمی کرد که این افراد بتوانند روزی واقعاً به قدرت برسند و یا دولت فعلی را به دست نشانده خود تبدیل کنند. امروز که حقوق اپوزیسیون به شدت پایمال می شود، وقتی دادگستری تقریباً نابود شده، نهاد مدافع حقوق بشر ارمنستان ازبین رفته است، وقتی دستگاه های دولتی از خودسری ها علیه مردم بی خبرند، همه این سوروسی ها یا ساکت هستند و یا مستقیما از متخلفان به طرق مختلف حمایت می کنند.

برای خروج ارمنستان از این وضعیت، اولین قدم اتخاذ اقدامات قانونی برای ممنوعیت فعالیت بنیاد سوروس و انحلال آن در ارمنستان است. باز هم می گویم این بنیاد باید طبق قانون منحل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا