آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

تکرار ادعاهای ارضی علی اف و تاکید بر ایجاد کریدور زنگه زور

رئیس‌جمهور آذربایجان ضمن تکرار ادعاهای ارضی، از کریدور «زنگه‌زور» به عنوان رکن اصلی صلح و ثبات در منطقه نام برد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «الهام علی‌ اف» رئیس‌ جمهور آذربایجان در سخنرانی امروز خود در مراسم افتتاحیه مجمع جهانی باکو در خصوص «تهدیدات نظم جهانی» تصریح کرد که اجرای بندهای گشایش کریدور «زنگه‌زور»، رکن کلیدی صلح و ثبات در منطقه است.

علی‌اف همچنین تصریح کرد: «مردم ارمنستان در جریان اشغال ۳۰ ساله خوشحال نبودند و برعکس، جامعه جهانی آن‌ها را به عنوان اشغالگر و متجاوز در نظر گرفته می‌شد و بعد از جنگ همه مشاهده کردند که آن‌ها در دوران اشغال چه کرده بودند».

رئیس‌ جمهور آذربایجان در حالی موضوع کریدور زنگه‌زور را به میان آورده است که «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان «ادعاهای ارضی» جمهوری آذربایجان درباره «دالان زنگه‌زور» را به شدت محکوم کرده و گفت که باکو سیاست تجاوز مستمر به قلمرو ارمنستان را در پیش گرفته است و این مسئله باید در جامعه بین‌المللی مورد رسیدگی قرار گیرد.

روزنامه «آسبارز» ارمنستان در این خصوص گزارش داد، پاشینیان درباره ادعاهای ارضی جمهوری آذربایجان گفت: «جمهوری آذربایجان ظاهرا ادعاهای ارضی درباره قلمرو ارمنستان مطرح می‌کند. “دالان زنگه‌زور» یعنی چی؟ “زنگه‌زور شرقی” یعنی چی؟ چه کسی این اصطلاحات را ابداع کرده و معنی آن چیست؟»

پاشینیان سپس با اشاره به این موارد ادامه داد: «ما بارها گفته‌ ایم و تکرار می‌کنیم که درباره هیچ موضوعی در قالب “منطق کریدور” بحث نمی‌کنیم. این به مفهوم این نیست که ما دستورکار گشایش ارتباطات منطقه‌ ای را رد می‌کنیم».

وی با اشاره به این مسئله ادامه داد که باکو دستور کار «کریدور زنگه‌ زور» را مطرح کرده است تا روند گشایش ارتباطات منطقه‌ای را به طور کلی متوقف کند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا