آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغنخجوان

تکذیب خبر ارائه کریدور به جمهوری آذربایجان از سوی ارمنستان

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان: «ارائه کریدور به جمهوری آذربایجان هرگز مورد بحث قرار نگرفته و این موضوع «جعلی» است.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دبیر شورای امنیت ارمنستان اظهار داشت که ارمنستان بارها دخالت در مذاکرات برای ایجاد کریدور به جمهوری آذربایجان را رد و تاکید کرده است که تنها با رفع انسداد ارتباطات حمل و نقل در منطقه موافقت کرده است.

«آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان در مصاحبه با «صدای آمریکا» گفت که ارائه یک کریدور به جمهوری آذربایجان هرگز در ارمنستان مورد بحث قرار نگرفته و این موضوع را «جعلی» توصیف کرد.

وی در این زمینه گفت: «مقامات جمهوری آذربایجان بارها این سوال را در مورد کریدور از طریق استان «سیونیک» در جنوب ارمنستان که نخجوان را به سایر مناطق جمهوری آذربایجان متصل می‌کند، مطرح کرده اند. با این حال، ارمنستان بارها دخالت در مذاکرات برای ایجاد کریدور به جمهوری آذربایجان را رد و تاکید کرده است که تنها با رفع انسداد ارتباطات حمل و نقل در منطقه موافقت کرده است.»

وی افزود: «نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در دیدار اخیر خود با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان در بروکسل تا حدودی تایید کرد که چنین موضوعی وجود ندارد. این روی میز مذاکره نیست.»

گریگوریان با بررسی وضعیت آینده قره باغ، خاطر نشان کرد که مقامات ارمنستان آغاز گفت‌وگوها در مورد یافتن راه هایی برای حل و فصل طولانی مدت این موضوع تحت نظارت گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا را مهم می‌دانند.

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا