آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

توهم های باکو برای تبریز در آستانه 21 آذر/ یادداشت

طی پاییز امسال رسانه های باکو همه روزه با استفاده از فضای ناشی از طراحی دشمنان ایران برای آشوب در کشور با اصرار کامل رسانه ای و عاری از واقعیت میدانی، تلاش کرده اند که فضای آرام تبریز را ناآرام جلوه دهند

پایگاه خبری حقایق قفقاز/ طی پاییز امسال رسانه های باکو همه روزه با استفاده از فضای ناشی از طراحی دشمنان ایران برای آشوب و بلوا طی ماه های اخیر که البته به خواست خداوند و همت ملت ایران به شکست انجامید، با اصرار کامل رسانه ای و عاری از واقعیت میدانی، تلاش کرده اند که فضای آرام تبریز را ناآرام جلوه دهند.
همه روزه رسانه های باکو اخبار دروغین فراوانی مبنی بر جاری بودن طغیان و شورش و غوغا و آتش و خون در تبریز منتشر می کنند که حکایت از آرزوهای باکو برای تبریز است. حال آنکه خوشبختانه در طراحی دشمن برای ایجاد بلوا در ایران، تبریز تقریبا هیچ زمینه ای برای اجرا شدن این دسیسه دشمن نداشته است و جز یکی دو مورد حرکت مذبوحانه کوچک اغتشاشگران، تبریز کاملا آرام و باوقار ایستاده است.
اما، رسانه های باکو که نمی توانند واقعیت آرامش و وقار تبریز را بپذیرند، از جمله جدیدترین خبرهایی که رسانه های باکو در خصوص تبریز به دروغ منتشر کرده اند، این است: «جنگ داخلی شروع شد، تبریز از ایران جدا می شود!»
رسانه های باکو برای وانمود کردن جاری بودن اغتشاش و بلوا در تبریز، همه روزه تصاویر و عکس های کهنه ای از به آتش کشیده شدن یک سطل زباله و هرج و مرج شماری اغتشاشگر در گذشته را بازپخش می کنند.
در این میان، شبکه دولتی آذ.تی.وی. در اهانتی آشکار به ملت ایران و بخصوص مردم تبریز، فیلم به اصطلاح مستند ساخته شده از غائله فرقه وابسته دموکرات سید جعفر پیشه وری را که به وضوح آلت دست ارتش سرخ و ک.گ.ب. در غائله آذربایجان در آذر ماه سال 1324 تا آذر 1325 ( 1945 – 1946 ) بود، باز پخش و آن را برقراری نخستین حکومت ملی در تبریز توصیف کرد!
رسانه ها و مقامات و تحلیلگران باکو به وضوح تصریح می کنند که طمع ایجاد بلوا و آشوب در تبریز را دارند تا در چنین فضای آشفته ای عناصر خودفروخته ای نظیر سید جعفر پیشه وری بتوانند قدرت در تبریز را به دست بگیرند!
اما، اکنون خلف های ک.گ.ب. در باکو و دستوربگیران صهیونیست ها و در راس آنها الهام علی اف خوب می دانند که نه شرایطی شبیه شرایط اشغال ایران توسط شوروی کمونیستی در طول جنگ جهانی دوم و سال های 1945 و 1946 در تبریز موجود است که بتوانند با اتکاء به حضور ارتش سرخ، عناصر وابسته خود در تبریز را سازمان دهی کنند و نه سودای الهام علی اف، در تبدیل شدن به لنگه میر جعفر باقروف، رییس حزب کمونیست آذربایجان شوروی در سال 1945 تعبیر شدنی است. زیرا، الهام علی اف برغم اینکه در ایجاد فضای سرکوب و شکنجه و خفقان در داخل جمهوری آذربایجان و ظلم و ستم به مردم مظلوم این دیار، دست کمی از میر جعفر باقروف ندارد، اما اربابان وی برخلاف اربابان باقروف توان دست اندازی نظامی به ایران و تبریز را ندارند.
از این رو، مقامات و رسانه های باکو سعی دارند در خصوص تبریز وصف العیش – نصف العیش کنند و اخبار دروغین و به اصطلاح مستندهای تلویزیونی برای تبریز جعل کنند! چرا که اساسا، وجود و هویت نظام طایفه ای حاکم بر باکو و جمهوری آذربایجان بر جعل هویت و تاریخ و فرهنگ و اتکاء به بیگانگان و دشمنان ملت ایران و جمهوری کنونی آذربایجان استوار است. به همین علت است که رسانه های باکو همانطور که از الهام علی اف که خیانتش به مردم جمهوری آذربایجان در پایان جنگ دوم قره باغ و امضای سندی مبنی بر حفظ استخوان لای زخمی به نام قره باغ برای آیندگان این مردم مسجل و مشخص شد، یک قهرمان پوشالی ساخته اند، به همین راحتی، جعل وقیحانه کمونیست ها برای معرفی عنصر خود فروخته ای نظیر سید جعفر پیشه وری و دار و دسته اش به عنوان حکومت ملی تبریز را نیز تکرار می کنند.

برهان حشمتی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا