آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی کشورهای حوزه خزر

مقام وزارت خارجه روسیه: توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی بین کشورهای حوزه دریای خزر محور اصلی دومین همایش نخست وزیران کشورهای ساحلی دریای خزر موسوم به «خزر پنج» در شهر مسکو خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «مرگن جواکوف» رئیس سازمان ارضی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه روسیه، در جریان همایش علمی بین‌المللی «کاسپین ۲۰۲۲: راه‌های توسعه پایدار» در دانشگاه دولتی آستراخان تصریح کرد: در دستور کار این مجمع اقتصادی که ۱۴ مهر در مسکو برگزار می شود، توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی بین خزر “پنج” و تعامل کشورهای شرکت کننده در زمینه حمل و نقل، انرژی، گردشگری، اکولوژی. بحث و بررسی خواهد شد.

نماینده وزارت امور خارجه روسیه با یادآوری نتایج اجلاس اول اقتصادی خزر که در سال ۲۰۱۹میلادی در ترکمنستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این نشست همچنین پلتفرم‌هایی برای کارآفرینی جوانان و همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری کشورهای حاشیه خزر برگزار می‌شود.

این تارنمای اینترنتی یادآوری می کند که برگزاری منظم مجمع اقتصادی خزر توافق نامه ای را در پنجمین اجلاس سران خزر در آکتائو بین دولت های کشورهای حاشیه خزر در زمینه همکاری های تجاری و اقتصادی امضا کرده است. این توافقنامه به منظور تقویت و توسعه بیشتر تعامل بین کشورهای ساحلی در زمینه های صنعتی، تجاری، انرژی، حمل و نقل و لجستیک، نوآوری، گردشگری، اطلاعات و سایر حوزه های مورد علاقه همه کشورهای حاشیه خزر «پنج» طراحی شده است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا