آخرین اخباراخبارگرجستان

تمرینات نظامی چند ملیتی ناتو در گرجستان آغاز شد

تمرینات نظامی چند ملیتی Agile Spirit ۲۰۲۱ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز دوشنبه طی مراسمی در پایگاه نظامی ” سناکی ” گرجستان آغاز شده است.

به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری “اسپوتنیک گرجستان ” به نقل از وزارت دفاع این کشور ، این تمرینات نظامی با مشارکت ۷۰۰ نظامی آمریکایی ، یک هزار و ۶۰۰ نظامی گرجی و ۲۵۰ نظامی از ۱۵ کشور عضو ناتو و فعال در برنامه های این سازمان نظامی ، برگزار می شود .

” جوانشیر بورچولادزه ” وزیر دفاع کرجستان طی سخنانی در مراسم آغاز این تمرینات نظامی گفت : این تمرینات مشترک موجب تقویت تعاملات و قدرت رزمی واحد های نظامی کشوررهای حاضر می شود .

وی همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری تمرینات نظامی چند ملیتی در گرجستان ، افزود : این برنامه نظامی حضور ناتو در گرجستان را افزایش می دهد و به صلح و ثبات در منطقه کمک می کند .

تمرینات نظامی چند ملیتی Agile Spirit از سال ۲۰۱۱ میلادی همه ساله در گرجستان در راستای همکاری این کشور با ناتو و آمریکا برگزار می شود.

روسیه در رابطه با افزایش همکاری گرجستان با ناتو بارها ابراز نگرانی کرده و ” ماریا زاخاراوا ” سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه مدتی پیش اعلام کرد که مسکو با موضع تفلیس مبنی بر این که این تمرینات مشترک با ناتو به صلح و ثبات در منطقه دریای سیاه کمک می کند ، موافق نمی باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا