آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

تمجید پاشینیان از نقش ایران در مسائل مهم منطقه‌ ای و بین‌ المللی 

نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور گفت: ایران بازیگر بسیار مهمی در مسائل منطقه‌ ای و بین‌ المللی به شمار می آید

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان امروز شنبه در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور در پاسخ به پرسشی درباره نقش ایران در کمک به روابط ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: ایران بازیگر بسیار مهمی در مسائل بین المللی و منطقه ای است و به همین دلیل است که ما روابط بسیار نزدیکی با شریک خود در تهران داریم.

نخست وزیر ارمنستان در این مصاحبه ادامه داد: امیدواریم که جمهوری آذربایجان به طور سازنده ای در گفتگوها حاضر شده و به پیشنهادات ایروان پاسخ دهد. علاوه بر اطمینان از حمل و نقل بین جمهوری آذربایجان و نخجوان، بخشی از محموله‌ هایی که از دریای خزر و مدیترانه می‌ آیند از این مسیر (نخجوان) عبور خواهد کرد. می‌ خواهیم تا جایی که ممکن است خودروها از این جاده عبور کنند، کالاهای زیادی حمل و نقل شود تا ایروان درآمد بیشتری داشته باشد.

وی در این باره اضافه کرد: اگر برای باکو واقعا موضوع جاده‌ ای مطرح است و نه بهانه‌ ای برای تشدید تنش، این مسئله عملا حل شدنی است. در این شرایط (درگیری در مرز میان ایروان و باکو)، نباید ارمنستان و قره‌ باغ را به خطر بیندازیم، نباید به تنهایی با تمام دنیا بجنگیم؛ زیرا نمی‌ توانیم.

«نیکول پاشینیان» درباره حضور ناظران اروپایی در مرز میان کشورش و جمهوری آذربایجان نیز گفت: فکر نمی‌ کنم حضور ناظران غیرنظامی اتحادیه اروپا، ایران را نگران کند. من این تصور را دارم که ایران از حضور بازیگران دیگر نگران است و آنها هم اصلا در ارمنستان نیستند.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا