آخرین اخباراخبارایرانترکیهعمومی

تماس تلفنی اردوغان و هرزوگ در آینه رسانه های صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی «یینت» موضوع اصلی گفتگو های اردوغان با همتای اسرائیلی خود را، راه‌ حل دو دولت برای مسئله فلسطین عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، هر چند گفتگوی ۴۰ دقیقه ‌ای رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه با همتای اسرائیلی خود بازتاب چندانی در رسانه‌ های ترکیه نداشت اما در سوی مقابل، موضوع بررسی‌ ها و تحلیل‌ های مختلفی در رسانه‌ های صهیونیستی شد.

به گزارش روزنامه جمهوریت ترکیه، روزنامه اسرائیلی «یینت» موضوع اصلی گفتگو های دو طرف را، مسئله راه‌ حل دو دولت برای بحران فلسطین دانست. اما با این وجود ظرفیت‌ های بالای همکاری در حوزه انرژی، توریسم و تکنولوژی موضوعات قابل‌ توجه در آینده همکاری‌ های دو دولت است.

این روزنامه تاکید کرده است که در دوره نتانیاهو به‌ رغم اختلافاتی که بین آنکارا و تل‌ آویو وجود داشت اما همکاری‌ های دو طرف از سطح همکاری اقتصادی بالاتر رفته و وارد حوزه‌ های امنیتی نیز شده است.

کارشناسانی که با این روزنامه مصاحبه کرده‌ اند معتقدند که ترکیه در تلاش است تا با ترمیم روابط خود با رژیم صهیونیستی، جایگاه خود در کاخ سفید را بهبود بخشد.

روزنامه «ها آرتص» نیز با اشاره به تماس‌ های پیسین هرزوگ با محمود عباس و عبدالله (پادشاه اردن)، صحبت با اردوغان را سومین تماس دیپلماتیک رئیس‌ جمهور این رژیم دانسته و بر لزوم تداوم گفتگوها برای حل مشکلات موجود و نقش ترکیه در مسئله فلسطین تاکید کرد.

روزنامه «اورشلیم پست» نیز از  بنت نخست‌ وزیر این رژیم به عنوان نفر بعدی‌ که با اردوغان صحبت خواهد کرد نام برده است. این روزنامه معتقد است که ترکیه پس از آمدن بایدن درصدد است تا روابط خود با رژیم صهیونیستی را بهبود بخشد و در این راستا اقدام به اعزام سفیر به رژیم کرده است.

منبع: آناج

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا