آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

تلاش برای برقراری رویدادهای تجاری و اقتصادی بین تبریز و ارزروم

سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه از تلاش برای برقراری رویدادهای تجاری و اقتصادی بین تبریز و ارزروم خبر داد و گفت: در همین راستا از برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری طی سال آینده در تبریز استقبال می کنیم

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، محمد ابراهیمی، سه‌شنبه، 20 دی ماه، در دیدار با شهردار تبریز اظهار کرد: خواهشمندیم اقدامات اولیه برای فراخوان این همایش انجام یافته و برنامه‌ها، تسهیلات، تشویقات و بسته‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری معرفی شود.

وی با بیان اینکه در ترکیه شرکت‌های بازرگانی و هلدینگ‌های علاقمند برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، افزود: تورم بالای ترکیه، سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای را مجاب به خروج سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه و بخصوص سرمایه گذاری در تبریز کرده است.

وی با اشاره به برنامه های مشترک اجرا شده بین تبریز و ارزروم در گذشته، گفت: تلاش داریم این رویدادها را با دیگر شهرها همچون غازی انتپ نیز ادامه دهیم. مسائلی همچون خواهر خواندگی، برگزاری هفته‌های فرهنگی، رویدادهای بزرگ و … می‌توانند بین تبریز و ارزروم و دیگر شهرهای ترکیه اتفاق افتد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مهمترین بحثی که از سال‌های گذشته بین دو طرف مطرح بوده، برقراری پرواز بین تبریز و ارزروم است. به طوری که می‌توانیم حداقل یک و یا دو پرواز رفت و برگشت به ارزروم و بالعکس به تبریز داشته باشیم.

سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه ادامه داد: تجار، دانشجویان و ایرانی‌های بسیاری در منطقه هستند که برقراری پرواز بین دو شهر بدون شک جوابگو بوده و جزو ضروریات است.

ابراهیمی تصریح کرد: خوشبختانه بحث خواهر خواندگی بین تبریز و ارزروم طولانی نیست و می‌توان در این چارچوب توافق نامه‌هایی در چارچوب خواهرخواندگی از جمله تبادل تیم‌های ورزشی، هفته‌های فرهنگی و … به اجرا درآید.

وی شهر تبریز را باعث افتخار برای ایران اسلامی دانست و گفت: تبریز نه تنها در شمالغرب کشور در تمام مسائل ورزشی، هنری، اقتصادی و … قابل افتخار است بلکه در همه زمینه ها در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شهردار تبریز نیز در این دیدار اظهار کرد: تبریز به خاطر جایگاه و شرایطی که دارد در محوریت شهرهای شمال‌غرب کشور قرار گرفته و مراکز این استان‌ها از توسعه همه جانبه تبریز متاثر هستند.

یعقوب هوشیار، با اشاره به نقش و اهمیت تبریز در توسعه دیگر شهرهای شمالغرب کشور، افزود: تبریز جایگاه تاثیرگذاری در عرصه‌های بین‌المللی داشته و در تحولات مهم سیاسی و اجتماعی منقطه نقشی پررنگ دارد.

وی با بیان اینکه وجود مرز مشترک استان با کشورهای آذربایجان و ترکیه که به نوعی دروازه اروپاست، ظرفیتی ویژه‌ای برای توسعه فراهم می‌کند، افزود: از مسئولان تقاضا داریم از ظرفیت‌های ویژه اقتصادی همسایه استفاده حداکثری کنند.

وی با اشاره به اینکه صنعت تبریز ظرفیت توسعه زیادی در حوزه خودروسازی دارد، بیان کرد: با حمایت شورا و سیاست‌گذاری دقیق، بهره‌مندی از ظرفیت‌ها را شروع کردیم از این رو برای اولین بار تولید اتوبوس را به تبریز آوردیم که این اتفاق بزرگ مزیت های همچون کاهش هزینه‌ تولید و صادرات را در پی دارد.

شهردار تبریز، با اشاره به پتانسیل های گردشگری شهر تبریز، عنوان کرد: شهر تبریز در حوزه مواد غذایی قطب اثر گذاری است و علاقمند ایجاد تعامل با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان است.در اردیبهشت ماه سال آینده همایش بین‌المللی فرصت های سرمایه‌گذاری شهر تبریز برگزار می‌شود و هماهنگی خوبی برای جذب سرمایه‌گذار از کشورهای همسایه وجود دارد.این همایش صرف مربوط به مقولات شهری نیست و سعی می کنیم از ظرفیت های اتاق بازرگانی و سازمان صنعت و معدن استان در کنار شرکت‌های دانش بنیان بهره‌مند شویم.

وی ابراز امیدواری کرد با انتقال تجربیات سرکنسول ایران در ارزروم شاهد اتفاقات مثبت برای توسعه شهر تبریز باشیم.همچنین وزارت خارجه می‌تواند کمک زیادی در بحث اشتغال و اقتصاد شهر تبریز باشند. مجمع مشورتی رؤسای شورای اسلامی شهر و شهرداران شمال غرب که اخیرا نیز دو جلسه برگزار کرده که می‌تواند نقش بسزایی در جذب سرمایه‌گذاری برای تبریز داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا